Avatar billede jes_petersen Nybegynder
06. februar 2001 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Gratis økonomiprogram

Jeg leder efter et gratis økonomiprogram til at holde styr på kunder, udgifter, budgetter, indtægter osv. osv. - og næsten vigtigst af alt: Det skal kunne udskrive fakturaer på fortrykte girokort.

Nogen der har et link?
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. februar 2001 - 21:26 #1
Har selv haft samme problem, og er nået frem til at der ikke er nogle gode og gratis økonomiprogrammer.
Prøv at søge på www.tucows.dk & www.download.net
Jeg har ikke kunnet finde noget, men måske er du mere heldig ;o)

Men her er en der har haft samme problem som dig, måske noget du kunne bruge:
www.eksperten.dk/spm/22340
Avatar billede mariaf Juniormester
06. februar 2001 - 21:56 #2
Hvis du har kunder, der betaler på girokort, så kan firmaet vel også investere de 3000 et ordentligt økonomiprogram koster?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:17 #3
Kig på http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm hvor der er en oversigt over dansk-sproget økonomisystemer og her kan du se hvilke der er gratis.

Avatar billede mariaf Juniormester
06. februar 2001 - 23:56 #4
Det er en rigtig god oversigt. Desværre fortæller den ikke ret meget om hvilke behov der dækkes.
Har du ikke en brancheforening? De har garanteret noget, de kan anbefale til netop den branche - men det er nok ikke gratis.
Avatar billede sas Nybegynder
07. februar 2001 - 08:44 #5
Du kan hente en gratis Winfinans hos www.winfinans.dk. Den har en begrænsning på 500 posteringer om året. Det er rigeligt til meget små firmaer, og hvis behovet er større kan man, som mariaf skriver, sagtens afse de 3000 kroner som den ubegrænsede version koster.
Og så er den udviklet i Microsoft Access, så du kan redigere i udskrifterne, så de passer til dit behov.
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. februar 2001 - 12:30 #6
Hvordan staver man til \"Økonomiprogram\" på engelsk?
Jeg staver det nok forkert, mine søgninger ender i hvert fald med \"0 sites found\" :o(
Avatar billede sas Nybegynder
07. februar 2001 - 12:40 #7
Prøv med \'accounting system\'
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. februar 2001 - 12:46 #8
Sas<--> Tak, det hjalp da lidt på resultaterne.

Den her ser god ud:
http://office.tucows.com/adnload/59778_40105.html

Men da der ikke rigtig findes nogle danske & gratise programmer bliver det nok lidt svært med Girokortene... medmindre det er en international-standard.
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. februar 2001 - 13:50 #9
Her er et der kan gøre det med girokort:
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/
Fundet på:
www.danish-shareware.dk
Avatar billede Start-Base Nybegynder
19. juni 2010 - 09:33 #10
http://www.start-base.dk kan man finde flere gratis økonomiprogrammer samt andre gratis værktøjer til iværksættere.