Avatar billede thoeger Nybegynder
06. februar 2001 - 23:08 Der er 14 kommentarer

Soltek 75KAV - windows 2000

er der nogle der har en opskrift på hvordan man får Ultra ATA driverne til at virke uden at ens cd-rom drev forsvinder???
Bundkort: Soltek 75KAV
OS: Windows 2000

//Thoeger
Avatar billede wismann Nybegynder
06. februar 2001 - 23:10 #1
hvad er ultra ATA Driver????????????

/vh
Wismann
Avatar billede thoeger Nybegynder
06. februar 2001 - 23:12 #2
det er så man kan gøre ATA 100 på sin harddisk
Avatar billede wismann Nybegynder
06. februar 2001 - 23:12 #3
okay lidt dumt, men hvad gør det???????????

/vh
Wismann
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
06. februar 2001 - 23:21 #4
har selv installeret ATA 100 på mit A7V-motherboard.
uden problemer.
grunden til at dit cdrom drev forsvinder er sikkert fordi at,en eller anden hardware bruger den samme IRQ
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
06. februar 2001 - 23:23 #5
wismann>meget kort forklaring
det gør at din harddisk køre/arbejder hurtigere
>>>>>>>>>>>>>>Cyber_Freak<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. februar 2001 - 23:24 #6
Hvis du anvender Ultra SCSI forbindelse, så skal du huske enhederne ikke må have det samme SCSI controller ID. Ellers vil du opleve det nævnte problem. På en ekstern enhed kan du sætte SCSI ID bagpå enheden mekanisk, men jeg ved ikke hvordan du gør det på en intern enhed.

/per
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 23:24 #7
normalt vil jeg sige brug secondary controler, da den nogle gange har det lidt nemere med at styre langtsome enheder.

Men da jeg i dag løste et lignende problem ved at smide 2 cd-rom drev på primary og ATA disken på secondary, tja så må man jo forslå dig at prøve et byt, mellem primary og secondary.

win 2K => Win EP ?

/* Seider */
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. februar 2001 - 23:25 #8
Har du kigget i din bios opsætning?

/per
Avatar billede thoeger Nybegynder
06. februar 2001 - 23:38 #9
hvad skulle det evt være i bios??
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
06. februar 2001 - 23:40 #10
enable ATA 100 support
Avatar billede thoeger Nybegynder
06. februar 2001 - 23:41 #11
til seider det er da ikke harddisken der er det lagsomme det er da cd-rom drevene
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. februar 2001 - 09:58 #12
en download af en nyere driver hjalp!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
07. februar 2001 - 17:03 #13
Jeg har også prøvet med VIA servicepack 4.28, og Ultra ATA driverne virker ikke med win2k!
til cyber freak> Har du virkelig fået dem til at virke? Jeg har selv A7V og kan ikke få dem til at virke... jo de virker, men de står som scsi og min brænder kan ikke brænde!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
07. februar 2001 - 23:13 #14
har du prøvet med win98!!!!!