Avatar billede zipip Praktikant
30. marts 2004 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SMTP ind virker ikke

Hej eksperter
Jeg har en SMTP server SBS2003 som kun kan modtage post. Sende er i orden. SMTP fungerer på serveren.
Jeg har en fornemmelse af at det kan være en fejlagtig opsat DNS server. Jeg har oprette 2 zoner i DNS

Her er udskrift af dns på server:

keproject.local
Name    Type    Data
_msdcs
_sites
_tcp
_udp
DomainDnsZones
ForestDnsZones
(same as parent folder)    Start of Authority (SOA)    [3483], server.keproject.local., hostmaster.keproject.local.
(same as parent folder)    Name Server (NS)    server.keproject.local.
(same as parent folder)    Host (A)    192.168.16.2
Anker    Host (A)    192.168.16.12
companyweb    Alias (CNAME)    server.keproject.local.
kai    Host (A)    192.168.16.23
server    Host (A)    192.168.16.2
Susanne    Host (A)    192.168.16.22

Keproject.com
Name    Type    Data
(same as parent folder)    Start of Authority (SOA)    [27], server.keproject.local., hostmaster.keproject.com.
(same as parent folder)    Name Server (NS)    server.keproject.local.
(same as parent folder)    Name Server (NS)    server.keproject.com.
(same as parent folder)    Mail Exchanger (MX)    [10]  server.keproject.com.
server    Host (A)    192.168.16.2

Enhvert positivt svar er mere end velkomment

Jeg giver max. point da jeg efterhånden har brugt rigtigt lang tid på denne fejl.
Avatar billede zepierre Nybegynder
30. marts 2004 - 20:44 #1
Hvis det er SMTP fra internettet, kræves det også, at MX-recorden ude på nettet peger på den rigtigte IP.

Her vil det jo være en anden IP-adresse end den du anvender her, da du benytter en "privat" IP, som ikke bliver routet på internettet.

Held og lykke
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
31. marts 2004 - 09:51 #2
Jeg har haft et ligende problem. Det viste sig at løsningen skulle findes ved TDC... Hvis du da har en TDC linie.
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#120
kig under "port 25" (smtp)
Det er TDC der filtrer port 25 ind til din server...
Håber det hjælper dig, det virker fint for mig nu.
Avatar billede zipip Praktikant
31. marts 2004 - 10:06 #3
Jeg kender godt problematikken - men det er ikke det der gør sig gældende her
Avatar billede clausm Nybegynder
25. maj 2004 - 09:02 #4
din Public MX entry peger på en ip der hedder 212.242.243.85. Det er denne IP der modtager SMTP trafik fra Internetttet. Hvad der derefter sker kan jeg ikke se da jeg naturligt nok ikke har administrativ adgang til denne server :-) Men der skal noget NAT eller explicit routing/forwarding til for at det spiller.