Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 20:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Har jeg fået en virus?

Jeg gik fra min pc for at spise aftensmad...
Da jeg kom tilbage havde min pc genstartet af sig selv.
Måden man logger på var ændret. Jeg plejer at ha det på den måde så man kan se en liste over alle brugere og så trykker man bare på den man vil logge på som. Isteden for kom der et vindue der bad om brugernavn og password.
Jeg loggede på og da alting var loadet færdig lagde jeg mærke til at roceslinjen så helt forkert ud.
Til højre på linjen hvor man kan se tiden og ikoner for programmer der kører i baggrunden var den helt gal. Alle ikonerne var placeret oven på hinanden så de dannede et enkelt ikon. Den del af linjen til højre med START og genveje var dækket til af en anden proceslinje.
Da jeg prøvede at åbne nogle programmer kom der en besked der sagde noget i retning af "Programmet kunne ikke åbnes på grund af forkert konfiguration. Geninstaler programmet for at løse problemet."
Jeg gik så ind på den anden af mine to harddiske, den som jeg gemmer alle instalationer til programmer på. På den harddisk manglede alle mapperne billedet. Der stod kun navnet på mappen.
Da jeg prøvede at åbne en instalation til et program kom der en besked om nogle corrupte filer og en dll der var helt gal. Sådan var det med alle de .exe filer jeg kunne finde.

Hvad er der galt med min pc? En virus der har instaleret sig selv mens jeg var væk fra den? Eller noget andet?
Hvad skal jeg gøre? Andet end format?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 20:49 #1
'P'roceslinje er det.
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. marts 2004 - 20:55 #2
Har du prøvet at starte op i fejlsikret?
Kan du det? Og hvordan ser det ud hvis du gør det?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 21:00 #3
Hvad er det nu man skal trykke på og hvornår for at starte i fejlsikret?
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. marts 2004 - 21:07 #4
Du genstarter og trykker F8 når windows skal til at starte op...
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 21:09 #5
(Jeg bruger min fars pc til at skrive om problemet.)

Ok. Prøver det lige.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 21:11 #6
En ting til. Min mus virkede ikke. Jeg var nø til at prøve næsten alle mine 12 USB stik før jeg fandt en der virkede.
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. marts 2004 - 21:17 #7
Det lyder alvorligt, jeg har sq ikke hørt om det før...
Håber ikke du er blevet hacket eller noget
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 21:20 #8
Jeg formaterer den.
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. marts 2004 - 21:26 #9
Det var så lidt :O)