Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. april 2004 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB harddisk og Linux

Hejsa

Jeg har købt en Maxtor One Touch USB harddisk, og har lige problemer med den.

Først brugte jeg fdisk til at lave to partitioner på 60GB, derefter brugte jeg "mkfs.ext3 /dev/sda1" og "mkfs.ext3 /dev/sda2" til at lave et filsystem. Til sidst, bare for at være sikker, brugte jeg fsck.ext3, og der var ingen fejl.

Når jeg så mounter dem med mount -t auto /dev/sda1 /dev/usb, og begynder at kopiere, så køre dem med den hastighed min USB 1.1 port nu kan klare, men efter kort tid stopper den helt med at kopiere. Nogle gange starter den op igen, hvorefter den så stopper igen.

Hvad kan dette skyldes? Kan jeg mounte på en anden måde, eller har jeg bare lave rod i noget andet?

mvh
Christoffer
Avatar billede mfalck Praktikant
01. april 2004 - 23:21 #1
hm - jeg bruger den med et vfat system og der kører den meget godt .. jeg har dog kun usb 1.1 på maskinen. Et forslag kunne være at prøve engang med ext2 istedet - det kan være at den "kløjs" i at skulle holde styr på metadata ?!?!
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. april 2004 - 23:27 #2
metadata?

Jeg er lige ved at formatere tilbage til vfat, for at se hvordan det køre.

Men jeg ville nu være lidt ked af, at skulle køre vfat
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. april 2004 - 23:51 #3
Hmm, nu har jeg lavet en vfat partition, og den virker heller ikke. Kopiere ca. 160M af 600M, og så dør den.
Avatar billede eflow Nybegynder
03. april 2004 - 13:22 #4
Har du prøvet at overføre noget til den fra en windows maskine? Det kunne jo være defekt hardware...
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. april 2004 - 21:02 #5
Jeg har overført fra windows, og det virkede perfekt. Det ende med, at jeg rev den ud af skuffen, og lagde den i min desktop.

/Christoffer

Lukker
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. april 2004 - 21:02 #6
Med mindre der er nogle der mener de skal have point?