Avatar billede fotobob Nybegynder
01. april 2004 - 23:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. Debian installation

ok, har ingen point lige pt. håber det går.

Problemet er:
Hej

Når jeg forsøger at installere basissystemet i den nyeste version af, Debian, så siger den at en eller anden fil "was corrupt" f.eks. "couldn´t download libc6"

Det gør den både under CD-rom og http eller ftp installation !

Nu har jeg brugt 8 cder på det, + jeg har købt en hos linuxpusher.

Jeg har desuden forsøgt på 2 computere, og tre forskellige cd-romdrev.

Jeg har også prøvet at rense cderne!

Hvordan kan det være, hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede fotobob Nybegynder
01. april 2004 - 23:45 #1
Er der andre måder jeg kan installere debian på?
Avatar billede fotobob Nybegynder
01. april 2004 - 23:45 #2
Hov har ligeledes prøvet en netinstall "vanilla" eller så noget, men der gik den også ned..
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2004 - 00:51 #3
Så er det nok ikke hardwaren.. eller dog? Bruger du scsi drev eller et ældgammelt ghetto cdrom drev?
libc6 tilhører glibc pakken og er en af de allermest centrale komponenter.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2004 - 01:50 #4
http://www.debianguiden.dk - Kig på den, hvis du ikke allerede kendte den, den giver en masse gode svar og gennemgange.
Avatar billede fotobob Nybegynder
02. april 2004 - 11:16 #5
Nej jeg bruger ikke SCSI. Jeg bruger et 12 speed cdrom drev, som er lidt gammelt. Men jeg har forsøgt mig med 2 andre drev og problemet var det samme. Jeg har også prøvet med en anden harddisk!

Men jeg må gøre et eller andet basalt helt forkert, eftersom den kommer med samme fejl på to computere, og det kan sgu ikke passe at så mange CDer som jeg har prøvet med er fejlbefængte.
Avatar billede fotobob Nybegynder
02. april 2004 - 23:35 #6
problemet er løst!
Avatar billede eflow Nybegynder
03. april 2004 - 13:19 #7
Jamen det var da godt, skriv hvad du gjorde for at løse problemet så andre også kan få glæde af dette spørgsmål i fremtiden :)
Avatar billede fotobob Nybegynder
03. april 2004 - 17:47 #8
yes, Jeg kom at angive boot partionen som rodpartition, derfor kunne den ikke installere, så lad vær med det;-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. juni 2005 - 08:54 #9
lukker