Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
03. april 2004 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

win2k problemer

Det startede ud med, at den gav fejl ved windowsopstart (c000026c). Den kunne ikke loade stream.sys. Fejlsikret tilstand virkede heller ikke.
Jeg fandt min gamle win2k cd frem, og gik ind i repair->Recovery Console for at deaktivere filen, men jeg kunne ikke få lov at gå ind i consolen. Jeg lavede derfor en emergency rapair i stedet. Den overskrev en masse filer herved.

Jeg genstartede og kom ind i windows, men der er flere fejl og flere programmer virker ikke. Der står at spk4 er installeret, men det virker som om det meste af win2k er tilbage ved sp0. Kører jeg windows update siger den da også der manger en masse sikkerhedsopdateringer (hvilket jeg har installeret før). Det skyldes jo nok den repair.
Jeg forsøger at installere sp4 for at få det hele up to date igen, men halvvejs "hænger" den og kører ikke videre uden der kommer fejl.
Jeg prøver at genstarte i fejlsikret og installere spk4. Midtvejs kommer der en fejl (unable to connect to metabase).

Nogen ideer til at få installeret den spk4 igen?

Sidste udvej er self. genintallation af Win, men så vil alle små og store progs. og instillinger jo gå tabt. Det bliver et mareridt at installere alle dem og indstille alt igen.
Avatar billede mjl Nybegynder
03. april 2004 - 18:36 #1
Hvis der er andre opdateringer tilgængelige, så prøv lige at tage noget af det, lidt af gangen - det virkede for mig - jeg hentede lidt - genstartede, hentede mere o.s.v.
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
03. april 2004 - 18:46 #2
Jeg har prøvet at hente alle security updates. Da den nåede til en af de sidste kom der en fejl, og sagde den skulle installeres sammen med en SPk.
Da jeg genstartede blev den ved med at genstarte inden den nåede windows. Jeg kørte så repair igen, og prøver nu at få installeret den spk4

Men jeg kan da prøve at installere de første updates inden fejlen.
Avatar billede mjl Nybegynder
03. april 2004 - 19:07 #3
Prøv det...
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
05. april 2004 - 15:15 #4
Jeg har da fået installeret SPK4 nu, men jeg mangler et par sikkerhedsopdateringer, som win2k ikke vil godtage. Det må jeg vel bare leve med.