Avatar billede tanzaweb Nybegynder
04. april 2004 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

url til billeder er forkert

hej

Jeg bruger en include for at hente min head fil ind og her er der nogle billeder i som vises fint når det er i samme mappe, men hvis jeg henter head ind med include sådan her:

<?php include_once ("../head.php"); ?> hvor den går en mappe ud så bliver linkene til filerne forkerte.

normalt ser de nogenlunde således ud:
http://www.mitdomain.biz/privatdagpleje-sg/images/sgNews.gif

men når jeg bruger den herover så sætter den Malene ind før images således:
http://www.tanzaweb.biz/privatdagpleje-sg/malene/images/800x124.jpg

Hvordan kan man fortælle den at den skal tage stien hvor head ligger

img src ser jo bare således ud nu, src="images/800x124.jpg" men der findes en aden måde i PHP jeg kan bare ikke huske det.

Hjælp??????
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. april 2004 - 12:57 #1
Når du includer head.php i en anden fil, skal alle html-url-referencer være relativt til den fil som head.php sættes ind i - så det er blot et spørgsmål om at rette head.php. Alternativt kan du lave absolutte referencer til dine billeder i head.php filen - så slipper du også for problemet.
Avatar billede lalledenby Nybegynder
04. april 2004 - 12:58 #2
chroot til den mappe billederne ligger i, php.net/chroot
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
04. april 2004 - 12:59 #3
det var egentlig menning jeg ville lave en absolut reference til filerne, men da de skal flyttes senere så bliver det lidt svært da der er mange som skal ændres. hvis jeg laver en relative hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. april 2004 - 13:11 #4
Du ændrer bare din nuværende relative reference, så den passer i forhold til den fil det skal inkluderes i - hvis det skal inkluderes i forskellige filer med forsk. placering har du dog et problem.

la..by: chroot() har ingen indflydelse på html-fil-referencer men kun på php's egne filoperationer.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
04. april 2004 - 13:25 #5
har selv lavet en simple absolute path med <?php $path ="http://www.mitdomain.biz/privatdagpleje-sg/"; ?> og så bare en echo hvor den skal bruges så skal jeg bare bruge den et sted.

Hvis tipsen ønsker kan du sende et svar til deling da jeg tror dit svar måske har lidt af det jeg bruger selv om det også er anderledes
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. april 2004 - 13:34 #6
Bare behold pointene - god arbejdslyst :-)
Avatar billede sukos Juniormester
04. april 2004 - 16:40 #7
Hvad er der nu galt med en
/billeder/filnavn.jpg

?????

hvis du bruger en / foran din sti, vil serveren altid kikke for roden af dit domæne.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
04. april 2004 - 18:20 #8
ja men den vil gå direkte fra roden uden andre mapper foran images mappen. jeg kan ike få det til at virke med den, da den mappe de ligger i senere skal være andre steder, og så bliver der mange steder stien skal skiftes (ca. 140)
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. april 2004 - 02:22 #9
Det virker som om du burde kunne spare både tid og kræfter ved at overveje din struktur nærmere - det lyder som om det kan gøres smartere...
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
05. april 2004 - 10:15 #10
ja det er jeg klar over det er derfor jeg prøver og ser om jeg kan finde den bedste løsning