Avatar billede tuctoh Nybegynder
06. april 2004 - 12:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

give fso permission til anden mappe

Hej,

Jeg vil have at FSO skal kunne operere et andet sted på drevet, end selve web-siden ligger, for eksempel:

Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.CopyFolder "c:/test/mappe1", "c:/test/mappe2", false
Set fso = Nothing

men med den kode får jeg:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/test.asp, line 16

Hvordan giver jeg tilladelse til at FSO kan ændre alt i for eksempel mappen "c:/test/"? Jeg har fuldt adgang til serveren.

Jeg har en windows 2K Server.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede medions Nybegynder
06. april 2004 - 12:25 #1
Du skal give IUSR_Maskinenavn skriverettigheder til mappen... Højreklik på mappen -> Propperties -> Security -> Add -IUSR_Maskinenavn -> Add -> OK

Hvis du har installeret Norton antivirus på din maskine skal du disable VBScript protection!

//>Rune
Avatar billede tuctoh Nybegynder
06. april 2004 - 12:28 #2
ok, kigger på det om en times tid eller to... skærmen er optaget :/
Det er meget smart med sådan en switch-box til serveren så den ikke skal have sin egen skærm - men ikke så fedt når skærmen bliver brugt til noget andet :p

hmmm... men jeg har dog givet "everyone" adgang til den mappe - burde det egentligt ikke være nok, eller er IUSR ikke en del af everyone?
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2004 - 12:41 #3
IUSR er med i everyone, så det burde virke....
Avatar billede tuctoh Nybegynder
06. april 2004 - 13:57 #4
så kører vi :)
Havde gjort det i sharing i stedet...

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede medions Nybegynder
06. april 2004 - 13:59 #5
Anytime... :)
Thx 4 Poinz

//>Rune