Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 19:30 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikk repair windows xp ?

Hej eksperter jeg skal til at repair windows.. men kan ikke..

Har denne herinde fra...

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (ny installation)

(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

(6) Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

(7) PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Du skal springe det første tilbud over:)

Men.. underpunkt 5 står der at den spr efter repair men det gør den altså ikke her ?? hva er fejlen ? den siger c:/ skal formatteres for at den kan installeres..
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 19:36 #1
Prøv en anden måde:
REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD:

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 19:40 #2
jamen, jeg kan ikke komme ind på wíndows.. har en fejl..

http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/13318.all.html

kan du hjælpe ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. april 2004 - 19:51 #3
Mon ikke dit filsystem er korrupt?

Prøv at boote i en recovery console fra din cd og kør

chkdsk /f /f
Avatar billede hcma Novice
08. april 2004 - 19:51 #4
så prøv en scanning som undersøger og reparerer beskadigede systemfiler:
start - kør - sfc /scannow  (husk mellemrum efter sfc )
Du skal have din WinXP-cd parat i drevet.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 19:52 #5
Catbody kan du ikke læse inden du skriver... Jeg kan IKKE komme ind i windows..

jpvj... er ikke helt med ? hva er en recovery console ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 19:54 #6
magictouch> pudsig ting den winnt32.exe,fordi jeg har den foreks ikke, dette er hvad jeg for hvis jeg køre en forespørgelse fra en promt
--->C:\>winnt32.exe /?
'winnt32.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file<-- har du den på din PC ?
så vidt jeg ka finde ud af sq den være i biblioteket I386, det er den kun på xp cd-rommen og ikke på hd'en...
ps sorry for spam
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:00 #7
betyder det at i er lost ?
Avatar billede hcma Novice
08. april 2004 - 20:02 #8
sorry - my mistake. I det link du lagde er der en henvisning til MS-KBA og der er der jo en nøjagtig beskrivelse samt løsning af problemet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 20:02 #9
til spørger: har du prøvet at trykke F8 under opstart og vælge "sidste kendte gode konfiguration" ?
her er en anden måde at reppe den fejl på
----------------------------------------------------

NTOSKRNL Missing or Corrupt

Added 2/9/03

If you get an error that NTOSKRNL not found:
Insert and boot from your WindowsXP CD.
At the first R=Repair option, press the R key
Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
Typically this will be #1
Change to the drive that has the CD ROM.
CD i386
expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe
If WindowsXP is installed in a different location, just make the necessary change to C:\Windows
Take out the CD ROM and type exit
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:11 #10
catbody hva er så løsningen ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:14 #11
prøv se dette link også...

http://www.eksperten.dk/spm/245139

har det samme problem af hensyn til det med at jeg ik kan få R frem.. Men min fejl er så...

Ved opstart af windows xp får jeg flg. fejlmeddelse:

"Windows kunne ikke starte fordi denne fil er beskadiget eller mangler

<windows-rod>/system32/ntoskrnl.exe

Geninstaller en kopi af ovenstående fil
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 20:17 #12
cp1> du har ret;) jeg kopierede mappen over for lang tid siden, derfor kan jeg gøre det.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 20:20 #13
magictouch> okay så ;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:21 #14
Det med F8.. så kommer der altså bare bare et windue frem, hvor man kan vælge c d eller e drev...til boot...
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 20:25 #15
okay :( har du mod på det ka du prøve den anden opskrift jeg lagde,har selv brugt den og det fungerede fint ;)men garentier i forhold til windows er umuligt at gi :/
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:29 #16
Hvilken anden opskrift ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:31 #17
Hvis nu jeg kopierer...

ntoskrnl.exe

fra en anden computer og sætter den ind i system32 mappen hva vil der så ske ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 20:34 #18
anden opskrift ---> Kommentar: cp1
08/04-2004 20:02:49<---
du ka da prøve det med at kopiere,der er jo i forvejen ged i systemet,virker det ikke er det jo bare at slette den
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 20:37 #19
mp3- afspiller>Har du egentlig læst hvad der står i det link du lagde?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 20:38 #20
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:40 #21
Ja det har jeg... cp1.. hva er forskellen på at reperare det på den måde ? jeg er ik ret skrap til engelsk... hvordan skal jeg gøre det ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. april 2004 - 20:45 #22
du må undskylde , jeg blir hentet nu,skal på arbejede..måske er der en af de andre der vil oversætte ,held og lykke ;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 20:46 #23
NEEEEEEEEEEEJJJ!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:01 #24
Find WINNT.EXE i I386 folder på  CD).  når tryk på en tast for at starte fra CD bliver vist, tryk på en tast for at start Windows XP CD.
Og så skulle du kunne det her:
5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:03 #25
Du skal trykke på winnt;) hvis du ikke har winnt, så kig efter winnt32!
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:05 #26
Jeg er helt lost..
der kommer

c:/ drev...

der skal jeg skrive...

cd WINNT.EXE i I386 ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:07 #27
Ja;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:08 #28
den kan ikke finde noget på c drevet...

heller ik når jeg skriver dir..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:09 #29
på cd rom drevet siger den os den ik kan finde denne mappe ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:14 #30
Ok, når du er på cd drev, skriver du: cd i386
og så skriv winnt
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:17 #31
Det kan den ikke ??
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:18 #32
men laver lige en checkdisk.. så tjekker det engang til..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:19 #33
Men hva siger du så der ska ske HVIS nu det kommer frem ved næste forsøg ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:22 #34
Når du lave chkdsk så tilføj p= chkdsk /p
Det andet vender vi tilbage til;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:25 #35
Det skulle være: chkdsk /r  sorry;(
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:28 #36
Hvorfor r ? nu er den altså i gang ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:31 #37
Fint;) R betyder at den finder beskadige sektorer, og genopretter læsbare data.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:44 #38
Du er still online ik ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 21:46 #39
Jah, er der sket noget?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 21:57 #40
cool... ik i nu den checker..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
08. april 2004 - 23:55 #41
det tager flere timer det her ?? det er en 2 ghz.. er det meningen ? 80 gb hard ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 00:38 #42
Den siger der er en eller 2 uoprettelige fejl når jeg kører chksd... /r
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 00:40 #43
det her har jeg os prøvet...

expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe

Men jeg skal vel ikke skrive expand ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 00:41 #44
Når jeg skrive winnt eller 32.. siger den den angivne fil kunne ikke findes.. selvom jeg kan se den når jeg skriver dir..
så er de der begge
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 00:46 #45
Sorry

det her skrev jeg...

under.

e:/i386 expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe

så sagde den adgang nægtet hva fanden ska jeg gøre ???
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 06:57 #46
Det har du meget "glæde" af;)
Du gør som følger- E: cd i386 og når der står i386, skriver du- winnt32, og hvis den ikke starter selv, trykker du på Enter;)

(cd betyder- change directory)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 11:36 #47
Hva har jeg meget glæde af ? checkdisk stopper ved 53% den kørte helenatten.. jeg har altså skrevet winnt32.. den gider ikk komme ind.. den findes ikkke siger den
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 11:39 #48
har også tastet enter : ) så tilbage er jeg heller ik, (cd betyder- change directory) ved jeg også...men en ting ik ? , når jeg skriver cd.. går den ik tilbage fx fra.. e:/i386 cd..

så er den stadig på e:/i386 ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 11:57 #49
Du skriver længere oppe at der er en eller to uoprettelige fejl, det lyder ikke godt;(

Den sidste sætning er jeg ikke helt med på! men der skal være være både winnt og winnt32 i i386
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:02 #50
ok : ) det var min fejl det med.. "Du skriver længere oppe at der er en eller to uoprettelige fejl, det lyder ikke godt;(
"

det var e:/ drevet : )

med cd´en i..

På c:/drevet stoppede den på 53..

Når jeg skriver winnt og trykker enter, siger den denne kommandoprompt findes ikke... skriv help osv...
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:03 #51
Jeg kan så heller ik se c./ drevets indhold.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 12:10 #52
Gør du det på den måde her:
e:\ cd i386
i386>winnt32
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:12 #53
jeg vil gi dig alle mine point hvis du hjælper mig ud af det her! men hvis jeg må for mener dette er et stort problem der kræver mere end 200 point
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:15 #54
ja netop også enter..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:16 #55
når jeg er her

e:\i386>dir

så kan jeg se de 2 filer du snakker om..
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 12:20 #56
Fint, istedet for at skrive dir- skriver du winnt32
Det med point kan vi tage senere-Ok;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:24 #57
Magictouch! ja som sagt før har jeg skrevet det.. den siger kommandoen blev ikke genkendt, skriv help for at se hvilke kommandoprompter der bliver understøttet
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:33 #58
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 12:40 #59
Ja du har skrevet det før;) hvad sker der hvis du skriver: winnt32.exe
Det link kan åbenbart godt bruges til at teste med, så det er et forsøg værd.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 12:43 #60
helt det samme når jeg skriver det
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 13:06 #61
Vender tilbage om lidt, skal lige tage en backup af mit system;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 13:10 #62
Ok. er du blevet bange  ? hvor langtid tar det ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 13:58 #63
PLZZZZ er der en der kan hjælpe
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 14:26 #64
Prøver lige det du er i gang med, derfor backup´en;)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 15:37 #65
Har kørt powermaxtor og det viste sig at der var en fejl på disken. Men hvilken fejl det var skrev den ikke helt(kun en code).. Men går ud fra at det var en sector fejl. Så disken er erklæret død fra min side..

Ellers tak for hjælpen
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 15:44 #66
magictouch tror du jeg er dum ? at jeg ik forstår det du skriver : ) ? fatter ik du gider bruge den tid fordi du ik tror på det ??
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 17:29 #67
Næh, hvorfor skulle jeg tro at du er dum? årsagen til den lange ventetid skyldes, en ikke beregnet formattering af min comp;)
Avatar billede hcma Novice
09. april 2004 - 19:22 #68
magictouch >>  er også ked af at jeg ikke har min ekstra forsøgs-pc mere :(
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 19:57 #69
catbody>
?
Avatar billede hcma Novice
09. april 2004 - 20:56 #70
magictouch >>  har tidligere haft 2 pc'ere. Den ene til alt det normale og den anden til at lave forsøg på. Og mange forsøg/tests kræver ofte en re-install.
Den gav op for et par måneder siden og jeg har ikke fået fat i en ny endnu (tid og penge) Men den var altså god at have når der skulle testes. Der lå kun det mest nødvendige på den sammen med et godt ghost-program (Norton Ghost) så det krævede ikke så meget når der gik kuk i det.
Derfor min bemærkning til "en ikke beregnet formatering" ;o)
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. april 2004 - 07:04 #71
catbody> ok;)Lyder som en go´idé med en ekstra comp*G*
Du ved godt at xp har en udmærket backup funktion?
Avatar billede hcma Novice
10. april 2004 - 10:49 #72
magictouch >>  ved det godt, men bruger den aldrig (nok en stor fejl, men man er vel "modig") Har desuden heller ikke fået taget mig sammen til at købe en ekstra harddisk, så jeg kører desværre stadig med en lille på 40GB. Men kommer tid, kommer råd.
Jeg har dog stadig mit redningsbælte: Norton Ghost
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. april 2004 - 13:29 #73
catbody>>>*S*
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
11. april 2004 - 18:41 #74
Hva gik da der galt magic ?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
11. april 2004 - 18:43 #75
har også selv ghost.. Cool program..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
11. april 2004 - 18:45 #76
Men det der skete, det var at der var en sector fejl, mistede alt. da jeg ik havde backup, selvom jeg havde splittet det i 2.. havde ghost.. Men havde reklamation på harddisken, så gik ind til shg.. og fik en 120 istedet for 80..gb. nu har i PRØVET at hjælpe, hva synes i fortjener af point ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 18:50 #77
Jeg ville prøve det du var igang med, det lykkedes ikke rigtigt*G* det var også derfor jeg lavede backup. Der var så gået lidt ged i det, så kunne jeg ligesågodt formatere og ny installation, og så ind med backup´en.
Hvis du ikke har noget til at tage backup med, kan jeg anbefale xp´s egen. Du kan tjekke om du har det ved at h.klike på et af dine drev
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 18:53 #78
Du har Ghost;) Da du selv fandt ud af det, springer jeg over- ok
Avatar billede hcma Novice
12. april 2004 - 11:00 #79
jeg har ikke fortjent noget
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. april 2004 - 18:04 #80
Ok så ellers tak.