Avatar billede lundse21 Nybegynder
13. april 2004 - 21:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg den rigtige driver til mit netværkskort?

Hey.

Jeg kan simpelthen ikke finde den rigtige driver til mit netværkskort. Er der nogen der ved hvordan jeg kan finde ud af hvad for en driver der eer den rigtige? Eller kan man få en standartdriver, der passer til alle??
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. april 2004 - 21:24 #1
Der findes ikke nogen smart-driver (ikke jeg har hørt om).
Men .. normalt står der f.eks. et navn på printkortet,
eller der er nogle chips med nogle navne på...

disse kan du søge på på www.google.com .... det har hjulpet mig
flere gange.
Avatar billede wannadoo Nybegynder
13. april 2004 - 21:25 #2
Du kan læse hvilen model netkort du har, på din hardware (på netkortet), og derefter søge på fx. www.google.dk
Avatar billede espersen Novice
13. april 2004 - 21:26 #3
En god idé er at hente AIDA på http://www.aida32.hu/aida32-download.php
Det fortæller dig alt om din maskine incl. netkort, ram. og bundkort - og har måske endda et link til en opdateret driver !
Avatar billede lundse21 Nybegynder
13. april 2004 - 21:30 #4
jeg har hentet aida, men det fortæller ikke andet end mine gateways på kortet olign.
Avatar billede wannadoo Nybegynder
13. april 2004 - 21:39 #5
Prøv det som x4all_dk og jeg omtalte. Jeg er næsten sikker på, at dette er løsningen...
Avatar billede weaponx Nybegynder
13. april 2004 - 21:39 #6
lol jeg kender ikke aida, men jeg vil vædde på at programmet læser fra windows egne systemoplysninger og ikke søger efter det korrekt navn på din hardware.

Læs istedet på dit netkort der står ikke altid en logisk titel men ofte kan du læse noget på kortets processer såsom:
UM9007F
9619-AT
M723E1
Du kan ofte søge en driver frem i google på baggrund af dette. Og ellers bid det i dig, tag en tudekiks og køb en netkort til en hund hos nærmeste hardware pusher, for der findes MANGE netkort og de fleste kører i bedste fald dårligt med en standard driver.
Avatar billede weaponx Nybegynder
13. april 2004 - 21:40 #7
Mit svar støtter og uddyber iøvrigt kun det som x4all_dk skriver, husk det lige hvis der skal deles point ud ;)
Avatar billede lundse21 Nybegynder
13. april 2004 - 22:01 #8
Jeg var nede og kikke på min kort. Det her var hvad jeg fandt: FT16-04B3 nedenunder det stod der FUN-JIN og nedenunder det stod der 0137. Jeg søgte på det men kan ikke finde noget. Nogen der gider at prøve??
Avatar billede mindless Nybegynder
13. april 2004 - 23:53 #9
Jeg tror det er et RealTek 8201B, men prøv lige at se om der ikke står det på en af chipene på kortet.
Drivere findes her:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?Keyword=8201
Avatar billede mindless Nybegynder
13. april 2004 - 23:56 #10
Hov var lige for hurtig..... der er ikke drivere da det ikke er selve netkorts chipen, men prøv at kikke på kortet....
Avatar billede espersen Novice
15. maj 2004 - 20:37 #11
hvad fandt du ud af ???