Avatar billede gorgon100 Nybegynder
13. april 2004 - 22:36 Der er 12 kommentarer

Lige startet med 3ds max. vil gerne hjælpes lidt igang.

Måske er det her lidt  mere end et spørgsmål, men jeg sprøger alligevel :).. Jeg er lige begyndt med 3ds max, og kunne godt bruge lidt hjælp med at komme lidt i gang. bare de grundlæggende ting programmet kan, resten kan jeg selv finde ud at eller spørge om senere..
Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2004 - 22:46 #1
http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp - der er nok at give sig i kast med :)
Avatar billede gorgon100 Nybegynder
13. april 2004 - 22:52 #2
ok tak
Avatar billede olemunk Nybegynder
13. april 2004 - 23:09 #3
Start med at åbne Tutorials under Help i hovedmenuen. Herfra kan du komme videre med den række af både begynder og mere avancerede øvelser, der findes i Max.
Du kan ikke læse dig til et overblik i nogen (af mig) kendt litteratur.
Sagen er, at programmet ikke består af en enkelt hierakisk struktur, som f.eks Office. Tværtimod består programmet af en lang række forskellige både parallelle og tværgående strukturer
Man starter normalt med at gennemløbe forskellige øvelsesforløb, hvor man kobler mere og mere på programmets værktøjer. Efterhånden får man på denne måde et kendskab til de forskellige kombinationsmuligheder, der findes og -afhængig af hvor kreativ man er- begynder man selv at kombinere de forskellige værktøjer.
Der findes en række endda meget gode lærebøger f.eks: '3ds Max 6.0 Grundbogen', der kan købes her: http://www.futurecomaarhus.dk/boeger/index.htm
Endvidere findes følgende fremragende lærebog m. tutorials på CD: '3ds max 6 Fundamentals'. Bogen fås også i danske boghandler.
Avatar billede osborne Nybegynder
14. april 2004 - 00:38 #4
Du kan finde en rigtig god introduktion til Max ved at følge nogle online video tutorials (dvs. hvor du kan downloade lektioner hvor forskellige emner af Max gennemgåes for begyndere). Nogle er gratis og andre koster noget. På www.3dbuzz.com er der bl.a. nogle gratis af slagsen om 3ds Max hvor man bliver introduceret til interfacet, kamera, lys osv. De er ret gode.

PS. Jeg kan se at 3dbuzz.com desværre pt. er nede, men mon ikke den er oppe snart igen.
Avatar billede osborne Nybegynder
14. april 2004 - 00:43 #5
NB. for at få adgang til disse tutorials skal du blot tilmelde dig (er gratis) og så se under menuen Download ude til venstre når du er logget ind.
Avatar billede osborne Nybegynder
14. april 2004 - 15:39 #6
Så er 3dbuzz.com oppe igen. Her en oversigt over de film der kan hentes gratis under Download (for at downloade de mere avancerede kurser skal man have tildelt en stjerne på 3dbuzz.com, men følgende skulle være nok til at få dig godt i gang):

1 The User Interface
Running Time: 1hr 15min | Size: 70.6 MB

2  The Viewports
Running Time: 31.4 min | Size: 29.7 MB

3  Creating Objects
Running Time: 22.7 min | Size: 30.2 MB

4  Working with Objects
Running Time: 48.5 min | Size: 48 MB

5  Modifiers and the Stack
Running Time: 30.3 min | Size: 47.6 MB

6  Intro to Materials
Running Time: 37 min | Size: 25.3 MB

7  Intro to Animation
Running Time: 21.75 min | Size: 19.8 MB

8  Rendering Basics
Running Time: 14.4 min | Size: 11.3 MB

Håber det hjælper
Avatar billede gorgon100 Nybegynder
15. april 2004 - 16:03 #7
tak for hjælpen.. skal prøve at hente nogle af de ting
Avatar billede osborne Nybegynder
17. maj 2004 - 10:21 #8
Hvis du har fået øvet dig kunne du evt. deltage i www.3dmarathon.dk ... der ser ud til at være en gratis '3ds Max grundbog' til alle deltagere.
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 23:23 #9
Jeg tror godt du kan lukke dette spørgsmål nu. Giv evt. pointene til dig selv.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juni 2004 - 01:21 #10
sjovt marathonkoncept og rimeligt fede resultater :))
Avatar billede olemunk Nybegynder
14. september 2004 - 12:32 #11
Bli´r der aldrig delt bon'er ud her?
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:56 #12
Du bør nok lukke dette spørgsmål, ved at give nogle point til folkene!?