Avatar billede flashers Nybegynder
15. april 2004 - 21:30 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

bedøm logo

Har et logo jeg gerne vil have bedømt, gerne om det har lidt stil er enkelt om der er noget man burde lave om.

http://www.my-office.dk/images/upload/logo.jpg
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. april 2004 - 21:34 #1
Synes både den er enkel og har stil. Et forslag til ændring ville være at du skal rykke buen lidt, så stregen ikke står så tæt op af k' et.
Avatar billede bernie Nybegynder
15. april 2004 - 21:36 #2
syntes det grå er lidt trist men gad godt at se den bue lidt ala 3d
Avatar billede flashers Nybegynder
15. april 2004 - 21:41 #3
sådan lidt mere spiral eller har du et forslag til hvordan den eller kan laves 3d
Avatar billede cpufan Juniormester
15. april 2004 - 22:11 #4
Skrift-typen - tror det er "type-writer" passer ikke for godt til det design.
da det er en serif-skrift, og dermed lidt "gammeldags", mens logoet indeholder rasterforløb og en form for 3-dimensionel kugle, og dermed noget "moderne".
Jeg ville foreslå skrifttypen avant-garde eller lignende.
Avatar billede inger47 Nybegynder
15. april 2004 - 22:28 #5
hey  ja i må meget undskylde. men jeg personligt tænkte FEDT.  blot er k ienden
lidt for tæt på buen, 1-2 mm
Avatar billede oersted Novice
15. april 2004 - 22:29 #6
det er ikke et logo
det er en kreativ leg i et program med begrænsede muligheder

beklager min hårde bedømmelse,
men ... det er min mening

et logo signalerer virksomhedens/organisationens image
deres produkt
deres fælles ideal, gerne
alt hvad der kan samles under deres hat, så at sige
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:33 #7
Kan tilslutte mig meget af de andres indlæg, men jeg synes du har fat i noget, som sagtens kan blive godt. Det signalerer seriøsitet, og det er meget enkelt, men alligevel stilrent. Absolut ikke "poppet" :o)
Avatar billede oersted Novice
15. april 2004 - 22:37 #8
ok, så må vi jo gøre noget ved det.
Jeg ser på logoet og læser: ffice.dk

hvad gør vi ved det ?

/Jesper
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:41 #9
Istedet for 3D-effekt, måske en cirkel med hul i? Eller noget fra Office-pakken, som alle kan relatere til? Har ikke noget bestemt i tankerne, prøver at brainstorme lidt :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:43 #10
(det er bedre end dit nuværende logo)
Avatar billede oersted Novice
15. april 2004 - 22:45 #11
steen> helt ærligt og med al respekt

hvordan kan du tale om at designe en grafisk identitetet og samtidigt henvise til 'noget fra officepakken' ? Jeg er heeeeelt lost her  ????
Avatar billede tofferman Nybegynder
15. april 2004 - 22:47 #12
Det kan blive et rigtigt godt logo!

Den grå farve synes jeg ikke harmonerer så godt med den blå. Dog kunne den grå blive flot med en 3d-effekt, så den "buer" lidt i overfladen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:47 #13
Det har du ret i, oersted. Det var en meeeeeeget hurtig tanke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:50 #14
Hvis der skal stå Office, og ikke ffice, bør kuglen måske på en eller anden måde dæmpes noget ned?
Avatar billede oersted Novice
15. april 2004 - 22:50 #15
ok steen
Min holdning er - desværre - den samme til logoet. Det er ikke et logo. men jeg kommer gerne med med input når spørgeren kommer på banen igen
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 22:52 #16
Fino. Teor jeg gør det samme
Avatar billede nfk Nybegynder
15. april 2004 - 22:53 #17
helt enig med oersted
Avatar billede flashers Nybegynder
16. april 2004 - 06:29 #18
Ok i kom med en del jeg kunne bruge, takker meget for det. Er glad for i kom ind på det med ffice eller Office for har selv været lidt betænktsom, så tror jeg dæmer O'et lidt mere.

Oersted takker for kritik, er  især glad for dit første indlæg, men menigen med logo'et eller det kreative ved det, var at symbolisere lidt med et univers med O'et som en planet der har MIT kontor som center. Lige som vores solsystem med solen som det vigtigste i midten. Og ved det forsøgte jeg nok at sige at MY Office er det centrale altså det som vores vision beskriver det handler om dit kontor som noget unikt.
Og ud over det har jeg overholdt reglerne for at lave et logo, nemt at huske, max tre elementer, lidt farve kan bruges på brevpapir, faktura osv.

Men vil gerne høre hvad i mener med det med at bruge noget fra officepakken, der udover må i godt komme med lidt kreativ input så jeg kan ændre det til noget bedre.

Men takker indtil vidre, sku dejligt der var nogen der ville komme med hjælp og positiv kritik.
Avatar billede oersted Novice
16. april 2004 - 11:41 #19
ja, undskyld hvis jeg lød lidt vrissen :)
men rigtigt at dit logo kun har få elementer, og det er selvfølgelig godt. Jeg kan også se din idé med o'et og som du selv siger er det nok det der skal arbejdes lidt med
Avatar billede cpufan Juniormester
16. april 2004 - 12:18 #20
jeg associerede jo blot O'et til en kugle...
Du kan evt. finde et billede af Jorden og så lave det om til blå/hvidee toner.
Avatar billede flashers Nybegynder
22. april 2004 - 19:17 #21
alle smid lige et svar så deler i
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 21:12 #22
Takker :o)

Fandt du ud af hvordan du vil have det?