Avatar billede jorbog Novice
16. april 2004 - 00:14 Der er 5 kommentarer

internet gennem luften

Hej - Jeg sidder her med en ny opkobling til Arrownet "gennem luften". D.v.s  det virker ikke. I supporten siger de at de kan se at min antenne og indføring af kabel er i orden. Det hele er tilsluttet og dioderne på modem (Webstar) indikerer at der er power, pc og cable on, men ingen data. Netkort er installeret og forbundet, og egenskaber er indstillet efter Arrownets anvisninger, men jeg kan ikke komme på nettet! Det hele er temmelig frustrerende. Er der mon nogen, der har prøvet det samme, eller har et bud på, hvad der er galt. Jeg bruger Windows XP og computeren er fra 1998, 350 mhz Pentium 2. Netkort BENQ købt hos Arrownets samarbejdspartner her. (Driver: Realtek)
Avatar billede backside Nybegynder
16. april 2004 - 00:33 #1
Hvordan har du sat din forbindelse op?
Modem, Net, Proxy osv.??
Avatar billede smitx Praktikant
16. april 2004 - 12:23 #2
Du skal ikke tro en skid på deres support.

Har selv arrownet og er så træt af at de altid fejler og er nede.

7-8 gange har jeg præsteret og ringe til dem hver dag i 14 dage og fortælle dem at det var deres problem, hvorefter man hovsa pludselig fandt ud af at fejlen var på deres side, så find dig ikke i deres afvisning.

Senest var jeg nede i nøjagtig 9 dage hvor jeg kun fik halvdelen af den forbindelse jeg betaler for, hvor en eller anden fræk satan sagde at jeg skulle passe lidt på nu, for ellers ville han blokerer for min linie!!!!!!

Hvad fanden er meningen at være så fræk???
Avatar billede jorbog Novice
16. april 2004 - 23:39 #3
Hej Backside - Har netop fjernet de sidste rester af driver m.m. fra det forrige netkort- som supporten sagde ikke duede. Det nye er det som Arrownet bruger. Herfra er netkortet forbundet til modem direkte med rj45 stik, som  detanbefales frem for USB.
Fra modem videre ud til "antennen" en firkantet kasse, som skal kunne se den anden ende , hvilket den fint kan. Signalet er testet. Der bruges ikke proxy, det er sat op efter anvisningen:  Netværksforbindelse - Lanforbindelse - egenskaber . Her skal man sikresig at der er tre elementer til stede med flueben i : Klientprogram for MS netværk - Qos pakkeplanlægning og internetprotocol Tcp/ip. Man højreklikker på sidstnævnte og markerer "hent automatisk en IP adresse samt markerer "brug følgende DNS serveradresser:" - indtaster de specificerede numre, klikker OK tilbage 2 gange, og så skulle den være klaret. Jeg kan iøvrigt se at netkort og driver er installeret korrekt. -
Avatar billede backside Nybegynder
16. april 2004 - 23:52 #4
Ok, tænkte bare på "Funktioner/Internetinstillinger/Forbindelse/LAN-instillinger-Automatisk registrering af instillinger.
Hvis jeg glemmer den sker der netop det som du nævner.

Har desværre ikke en gylden løsning, held og lykke med det.
Avatar billede zinuss Nybegynder
11. maj 2006 - 20:12 #5
Godt nok et års tid siden du spurte om dette. Jeg havde et lignende problem, bare med webspeed i stedet for (DPX2203). De kunne heller ikke rigtig hjæle mig i supporten, men han gav et hint om at det nok var noget med frekvensen som ikke var stillet ordenligt.. Jeg gad ikke lige vente en uge på en tekniker så forskede selv lidt i sagen og fandt ud af at frekvensen skal være 298000000 Hz, som du kan stille på http://192.168.100.1/gscan.asp "Starting Frequency" (Det kan måske være en hjælp til andre hvor TDC ikke har lavet deres arbejde ordenligt, før de sende noget ud til kunderne)