Avatar billede walsh Nybegynder
16. april 2004 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom Stofanet

Hej Eksperten

jeg har 2 pc'er, en dell bærbar og en stationær bambus.
de kører begge Win XP. Når jeg sætter stofanettet til den bærbar, så kører det bare. Men når jeg sætter det til den stationær er det langsommere en et gammel modem.

Sætter jeg bambus maskinen til en ADSL-linie, så kører den også hurtigt, jeg fatter det ikke.

Hvad er der galt...?HJÆLP
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. april 2004 - 11:09 #1
Hmm, Prøv at hente dette lille progam på din stationær:

http://darkedge.levels4you.com/sections/windows/files/TCPOptimizer.exe

Kør programmet, vælg "Optimal Settings" og tryk "Apply Changes" så vil programmet genstarte, vælg "Yes"
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
16. april 2004 - 11:55 #2
Prøv evt. at gå ind i enhedshåndteringen, find dit netkort, højreklik på det og vælg "egenskaber". Vælg fanen "Avanceret" og se, hvad duplex står til... Hvis det ikke allerede står til "halv duplex", så prøv at ændre indstillingen til dette.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
26. april 2004 - 10:31 #3
Har det hjulpen eller er problemet stadig det samme ?
Avatar billede walsh Nybegynder
26. april 2004 - 10:34 #4
Problem blev løst ved at sætte den 10mbps/halv duplex......
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
26. april 2004 - 12:09 #5
så får du lige et svar fra mig!
:-)