Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:38 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Søge efter DB-objekt i et textarea

Nogen der kan hjælpe mig med at tilpasse nedenstående så det virker mest optimalt... Projektet det er forbundet med, er endnu kun på det teoretiske plan, da det skal undersøges om scriptet faktisk kan komme til at virke...

Her er det så:

<!-- Minus AutoDato -->
<% Response.Buffer = True %>
<% mode = request("mode") %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database/database.mdb")
%>
<% if mode = "" then

SQL = "SELECT * FROM Ordliste"
set RS = Conn.Execute(SQL)

if RS.EOF then
response.redirect("java script:document.getElementByID('Resultater').innerHTML='Der er ingen ord som matcher din søgning. Prøv veligst igen'")
else
Do Until RS.EOF
%>
<script language="javascript">

    function soeg()
        document.Soeg.Tekst.value = SoegPaa;
        {
        if(SoegPaa.search(<%=rs("Ord")%>) != eval(-1))
            {
            document.getElementByID('Resultater').innerHTML += <%=RS("Ord")%>"<br>"
            }
</script>
<%
RS.MoveNext
Loop
end if
%>

<form name="Soeg">
<textarea onfocus="if(this.value=='Indtast din søgetekst her.'){this.value=''}" name="Tekst">

</textarea><br>
<input type="button" value="Søg" onclick="Soeg()">&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form>

<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Håber der er nogen som gider/kan hjælpe mig...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
16. april 2004 - 21:49 #1
Hej S.R.
Jeg har kigget lidt på det og er lidt forvirret... især over hvad meningen er med innerHTML-delen. Er meningen at hele ordlisten skal loades så man søger client-side? Det ville jeg normalt ikke anbefale medmindre der er helt styr på hvor stor tabellen er til enhver tid.
Som det er nu, gednerer du en række javaskript-funktioner med samme navn (én for hvert ord i ordlisten), det duer selvfølgelig ikke.
Hvordan skal det virke? Hvis meningen er, at man skal taste et ord ind og søge i databasen efter det, er det en meget enkelt opgave som ikke kræver client-side javascript. Prøv at forklare nærmere.
Med venlig hilsen
Kim
Avatar billede kimovitch Nybegynder
16. april 2004 - 21:49 #2
gednerer = genererer ;-)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 21:55 #3
kimovitch -> Det jeg kort sagt ønsker er et script som kan gennemsøge et tekstfelt på mange linier for ord/sætninger der findes i en database oprettet af mig...

Projektet er et forsøg på at lave et form for automatisk karma-system til et forum/chat, således at brugere der anvender beskidt eller nedværdigende sprog vil få tildelt dårlig karma, mens de får tildelt god karma hvis de opfører sig pænt...

Brugere med en dårlig karma vil så automatisk blive logget af, og ved gentagelser vil de blive bannet fra sitet i en periode... Er de meget uartige i lang tid bliver deres brugerkonto og indlæg slettet...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
16. april 2004 - 22:47 #4
OK, hvad med noget i denne stil:
<%
if request("submit") <> "" then
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database/database.mdb")
  fundneOrd = ""
  SQL = "SELECT * FROM ordliste"
  set RS = Conn.Execute(SQL)
  tekst = request("tekst")
  do while not rs.eof
      if inStr(tekst,rs("ord")) > 0 then
        fundneOrd = fundneOrd & rs("ord") & "<br>"
      end if
      rs.moveNext
  loop
  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
end if
%>
<html>
<body>
<%
= fundneOrd
%>
<form name="Soeg" action='testsoeg.asp'>
<textarea  name="Tekst">
</textarea><br>
<input name=submit type="submit" value="Søg" >&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 22:50 #5
Tester det lige...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 22:59 #6
Det virker fint, men vil gerne lige ha' tilføjet 2 ting... Der skal være mulighed for at søge på sætninger, og så skal den ignorere store og små bogstaver...

Håber ikke at det er til alt for meget besvær...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 23:03 #7
Ups... Ignorér det med at søge på sætninger... Kom til at bruge et forkert ord i min sætning jeg ville søge i...

Så skal der faktisk bare tilføjes ignorering af store og små bogstaver, så vil det være helt perfekt...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
17. april 2004 - 00:31 #8
if inStr(tekst,rs("ord")) > 0 then

  skal skiftes ud med

if inStr(tekst,rs("ord"),1) > 0 then

...for at ignorere store/små bogstaver

-Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 00:32 #9
Ok... Takker for det...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 00:43 #10
Skal faktisk bruge scriptet til 2 ting... Både et karma-system, men også som en slags online-tjek af HiJackThis log-filer...

Har fået karma-systemets del til at virke, men er løbet ind i et problem med HiJackThis siden... Hvis jeg poster det ændrede script herinde, kan du så lige sige hvor der er fejl og evt. rette det så jeg kan komme i seng med endnu et problem ude af verdenen???

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 00:57 #11
Nå... Smutter i seng nu...

Genoptager i morgen...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
17. april 2004 - 01:06 #12
Jeg kan se på det.

Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 13:35 #13
Ups... Glemte at poste det i går... Smider det lige ind...

<%
if request("Loggen") <> "" then
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Tjek_log.mdb")

  AndetTjek = "Flyt først filen HiJackThis til en mappe oprettet kun til den.<br><br>Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis,<br>klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.<br>Dobbelttjek, så alt kommer med.<br><br>"

  FejlsikretTjek = "<br>---------------------------------------<br>Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.<br>Fjern flueben ved [Skjul beskyttede operativsystemfiler].<br>Fjern flueben ved [Skjul filtypenavne for kendte filtyper].<br>Sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper].<br><br>---------------------------------------<br>Slettes i fejlsikret:<br>"

  SQL1 = "SELECT * FROM Andet"
  set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

  SQL2 = "SELECT * FROM Fejlsikret"
  set RS2 = Conn.Execute(SQL2)

  Log = request("Loggen")
  do while not RS1.eof or RS1.eof
      if inStr(Log,RS1("Navn")) > 0 then
        AndetTjek = AndetTjek & RS1("Navn") & "<br>"
      end if

      if inStr(Log,RS2("Navn")) > 0 then
        Fejlsikret = Fejlsikret & RS2("Navn") & "<br>"
      end if

      RS1.moveNext
      RS2.moveNext

  loop

  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
end if
%>
<html>
<body>
Hent programmet HiJackThis <a href="hijackthis.exe" target="_top">her</a> og installér det i en mappe for sig selv.<br><br>Start HiJackThis og lav et "Scan", tryk på "Save Log" og kopier indholdet ind i<br>nedenstående felt og tryk på "Tjek log".<br><br>

<form name="Tjek_Log" action="Tjek_log.asp">
<textarea  name="Loggen" cols="100" rows="20">
</textarea><br>
<input type="submit" value="Tjek log" >&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form><br>
<br>
<%
= AndetTjek & FejlsikretTjek
%>
</body>
</html>

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
18. april 2004 - 12:53 #14
Hej igen S.R.

Der er to problemer:
1) Log er et reserveret ord (en funktion, der returnerer logaritmen af en tal), jeg har skiftet det ud med ordet "myLog"
2) Du skal checke de to tabeller én ad gangen (du kan ikke være sikker på at der er lige mange poster i tabellerne, og hvis det ene recordset er eof før det andet får du en fejlmelding.)

(iøvrigt er der en egentlig fejl: "do while not RS1.eof or RS1.eof")

Her er et forslag til database-delen:

  myLog = request("Loggen")

  SQL1 = "SELECT * FROM Andet"
  set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

  do while not RS1.eof
      if inStr(myLog,RS1("Navn")) > 0 then
        AndetTjek = AndetTjek & RS1("Navn") & "<br>"
      end if
      RS1.moveNext
  loop

  SQL2 = "SELECT * FROM Fejlsikret"
  set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
  do while not RS2.eof
      if inStr(myLog,RS2("Navn")) > 0 then
        Fejlsikret = Fejlsikret & RS2("Navn") & "<br>"
      end if

      RS1.moveNext
  loop

M.v.h.
Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. april 2004 - 17:26 #15
Ok... Ha lige set på det, og tilføjet et par ting så resultet kan blive skrevet ud, men nu kan den ingenting... Den mumler noget om en "Syntax error" på linie 8 tegn 7 og et "Object expected" på linie 37 tegn 1...

Er normalt ikke den der giver op, men er jeg nødt til her... Hvis du kan få nedenstående til at virke, så ville jeg blive meget glad og evt. smide en bunke extra point oveni... Jeg er ligeglad med hvordan det bliver lavet, hvis resultatet bare bliver at den udskriver det der står i JavaScriptet...

Her er hele scriptet:

<-------->

<!-- Minus AutoDato -->
<%
if request("Loggen") <> "" then
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Tjek_log.mdb")

  AndetTjek = ""
  FejlsikretTjek = ""

  myLog = request("Loggen")

  SQL1 = "SELECT * FROM Andet"
  set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

  do while not RS1.eof
      if inStr(myLog,RS1("Navn")) > 0 then
        AndetTjek = AndetTjek & RS1("Navn") & "<br>"
      end if
      RS1.moveNext
  loop

  SQL2 = "SELECT * FROM Fejlsikret"
  set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
  do while not RS2.eof
      if inStr(myLog,RS2("Navn")) > 0 then
        FejlsikretTjek = FejlsikretTjek & RS2("Navn") & "<br>"
      end if

      RS1.moveNext
  loop

  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
end if
%>
<html>
<script language="javascript">

    function ShowResult()
        {
        if(<%=AndetTjek%> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "Flyt først filen HiJackThis til en mappe oprettet kun til den.<br><br>Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis,<br>klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk F8 under opstart) og slet filerne listet nederst.<br>Dobbelttjek, så alt kommer med.<br><br>" + <%=AndetTjek%>
            }
        else
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += ""
            }

        if(<%=FejlsikretTjek%> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "<br>---------------------------------------<br>Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.<br>Fjern flueben ved [Skjul beskyttede operativsystemfiler].<br>Fjern flueben ved [Skjul filtypenavne for kendte filtyper].<br>Sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper].<br><br>---------------------------------------<br>Slettes i fejlsikret:<br>" + <%=FejlsikretTjek%>
            document.getElementById("Result").focus()
            }
        else
            {
            if(<%=AndetTjek%> == "")
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += "Din log er ren."
                document.getElementById("Result").focus()
                }
            else
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += ""
                document.getElementById("Result").focus()
                }
</script>
<body onload="ShowResult()">
Hent programmet HiJackThis <a href="hijackthis.exe" target="_top">her</a> og installér det i en mappe for sig selv.<br><br>Start HiJackThis og lav et "Scan", tryk på "Save Log" og kopier indholdet ind i<br>nedenstående felt og tryk på "Tjek log".<br><br>

<form name="Tjek_Log" action="Tjek_log.asp">
<textarea  name="Loggen" cols="100" rows="20">
</textarea><br>
<input type="submit" value="Tjek log" >&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form><br>
<br>
<span id="Result"></span>
</body>
</html>

<-------->

Håber du gider at kigge på det, ellers lukker jeg her og åbner et nyt spm... Du har allerede gjort langt mere end jeg forventede du ville ha' tålmodighed til...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
21. april 2004 - 17:10 #16
Hej igen

Har lige haft lidt andet mellem ørerne et par dage, men her er et fix. Der var bøvl med dit java script:
Når du skriver
  if(<% AndetTjek %> != "")...osv
skal du sikre dig at <% = AndetTjek %> ikke bare returnerer en tom streng (som ikke er det samme som et sæt anførselstegn fordi <% = AndetTjek %> afvikles på serveren). Jeg har løst det ved at generere et sæt anførselstegn omkring dine to asp-variable ( chr(34) ).
Håber det kører nu.

Med venlig hilsen
Kim

<!-- Minus AutoDato -->
<%
if request("Loggen") <> "" then
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Tjek_log.mdb")

  AndetTjek = ""
  FejlsikretTjek = ""

  myLog = request("Loggen")

  SQL1 = "SELECT * FROM Andet"
  set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

  do while not RS1.eof
      if inStr(myLog,RS1("Navn")) > 0 then
        AndetTjek = AndetTjek & RS1("Navn") & "<br>"
      end if
      RS1.moveNext
  loop

  SQL2 = "SELECT * FROM Fejlsikret"
  set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
  do while not RS2.eof
      if inStr(myLog,RS2("Navn")) > 0 then
        FejlsikretTjek = FejlsikretTjek & RS2("Navn") & "<br>"
      end if

      RS1.moveNext
  loop

  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
end if
%>
<html>
<script language="javascript">
    function ShowResult()
        {
        if(<%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "Flyt først filen HiJackThis til en mappe oprettet kun til den.<br><br>Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis,<br>klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk F8 under opstart) og slet filerne listet nederst.<br>Dobbelttjek, så alt kommer med.<br><br>" + <%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %>
            }
        else
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += ""
            }

        if(<%= chr(34) & FejlsikretTjek  & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "<br>---------------------------------------<br>Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.<br>Fjern flueben ved [Skjul beskyttede operativsystemfiler].<br>Fjern flueben ved [Skjul filtypenavne for kendte filtyper].<br>Sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper].<br><br>---------------------------------------<br>Slettes i fejlsikret:<br>" + <% = chr(34) & FejlsikretTjek & chr(34) %>
            document.getElementById("Result").focus()
            }
        else
            {
            if(<%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %> == "")
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += "Din log er ren."
                document.getElementById("Result").focus()
                }
            else
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += ""
                document.getElementById("Result").focus()
                }
</script>
<body onload="ShowResult()">
Hent programmet HiJackThis <a href="hijackthis.exe" target="_top">her</a> og installér det i en mappe for sig selv.<br><br>Start HiJackThis og lav et "Scan", tryk på "Save Log" og kopier indholdet ind i<br>nedenstående felt og tryk på "Tjek log".<br><br>

<form name="Tjek_Log" action="Tjek_log.asp">
<textarea  name="Loggen" cols="100" rows="20">
</textarea><br>
<input type="submit" value="Tjek log" >&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form><br>
<br>
<div id="Result"></div>
</body>
</html>
Avatar billede kimovitch Nybegynder
21. april 2004 - 17:17 #17
Ups, en lille ting mere:
Der står RS1.moveNext der hvor du er igang med tabel2, det skal selvfølgelig være
RS2.moveNext:

do while not RS2.eof
  if inStr(myLog,RS2("Navn")) > 0 then
    FejlsikretTjek = FejlsikretTjek & RS2("Navn") & "<br>"
  end if
RS1.moveNext ' >>>>>>>>>>>>>> FEJL, ret til RS2.moveNext <<<<<<<<<<<<<<<<<<<
loop
Avatar billede kimovitch Nybegynder
21. april 2004 - 17:22 #18
Og til allersidst:
Tilføj method=post i din form-tag, ellers risikerer du at en stor log-fil ikke kan sendes.

<form name="Tjek_Log" action="Tjek_log.asp" method="post">

-Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
21. april 2004 - 19:08 #19
Ok.. Takker for det... Har lige kigget på det... Det virker fint, indtil jeg kopierer en log-fil fra notepad ind i tekstboksen og submit'er den...

Har fundet ud af, at den laver fejl ved linier som indeholder "-tegn... Kan det laves, så den automatisk ignorerer/sletter "-tegn når den tjekker linierne med dem i DB'en???

Har også fundet ud af, at fil- og mappestier ikke vises korrekt når den skriver linierne ud... Fx. vises:
O4 - HKLM..Run: [ccApp] C:Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
som:
O4 - HKLM..Run: [ccApp] C:ProgrammerFælles filerSymantec SharedccApp.exe

Kan det evt. fixes så den også viser "\" korrekt ved udskrivningen???

Ellers virker det helt fint... Scriptet fejler ikke noget, men skal bare lige rettes lidt til...

Håber du vil kigge lidt på det sidste også...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
21. april 2004 - 19:10 #20
OK - senere i aften, maven rumler...
-Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
21. april 2004 - 19:13 #21
Hehe... Takker...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
22. april 2004 - 11:02 #22
Fjern anførselstegn: myLog = replace(request("Loggen"),chr(34),"")

Escape backslash (skal kun bruges der hvor du udskriver resultatet):
<%= chr(34) & replace(AndetTjek,"\","\\") & chr(34) %>

M.v.h.
Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
22. april 2004 - 21:35 #23
Ok... Det var så de problemer... Men har endnu et nu, som virker lidt forvirrende...

Når jeg prøver på at få tjekket denne linie:
O3 - Toolbar: BlowSearch Toolbar - {6F8ADBE2-8C92-4362-B0E6-7321AA49EE46} - C:\Programmer\BlowsearchToolbar\ultrabar.dll

skriver den følgende fejl:
Linje: 8
Tegn: 122
Fejl: Et hexadecimelt ciffer var ventet

Det siger mig nada... Og specielt fordi den godt kan godtage andre linjer af samme format...

Kan du hjælpe med det???

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
22. april 2004 - 22:25 #24
En javascript fejl?
Avatar billede kimovitch Nybegynder
22. april 2004 - 22:33 #25
Problemet opstår ved ...\ultrabar... fordi \u i javascript betyder at nu kommer der en Unicode sekvens (som består af fire hexa-tal. Så du må have endnu en replace på:

Efter
  myLog = replace(request("Loggen"),chr(34),"")
skriver du
  myLog = replace(myLog,"\u","\\u")

M.v.h.
-Kim
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
23. april 2004 - 16:55 #26
Ok... Er der andre sådanne specielle forkortelser jeg skal huske at tage mig i akt for???

Når man tænker på, at der 36 (a-z samt 0-9) mulige standard begyndelses-tegn for mapper og filer, må der vel være et par stykker af dem som ikke går i spænd med "\"...

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
23. april 2004 - 19:30 #27
Hvis du vil være på den sikre side skal du escape nedenstående sekvenser (med replace og en ekstra backspace som i replace(myLog,"\u","\\u").

\b (backspace)
\f (form feed)
\n (newline)
\r (carriage return)
\t (vandret tab)
\u (unicode sekvens)
\v (lodret tab)
\x (hexadecimal tal)
\" (")
\' (')
\\ (\)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
23. april 2004 - 19:34 #28
Ok... Takker for dem... Har lige været ved at tilføje en log-in del til admins, såde kan tilføje flere søge-objekter til DB'en, men det virker ikke helt... Den kan ikke finde "Tjek_log.asp?mode=TjekObjekt" når den skal tilføje de nye søge-objekter... Hvis du gider at kigge på det, så vil siden være færdig, og jeg smider nogle points til dig...

Koden er her:

<!-- Minus AutoDato -->
<% mode = request("mode") %>
<%
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Tjek_log.mdb")
%>

<% if mode="" then %>
<%
if request("Loggen") <> "" then

  AndetTjek = ""
  FejlsikretTjek = ""

  myLog = replace(request("Loggen"),chr(34),"")
  myLog = replace(myLog,"\u","\\u")

  SQL1 = "SELECT * FROM Andet"
  set RS1 = Conn.Execute(SQL1)

  do while not RS1.eof
      if inStr(myLog,RS1("Navn")) > 0 then
        AndetTjek = AndetTjek & RS1("Navn") & "<br>"
      end if
      RS1.moveNext
  loop

  SQL2 = "SELECT * FROM Fejlsikret"
  set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
  do while not RS2.eof
      if inStr(myLog,RS2("Navn")) > 0 then
        FejlsikretTjek = FejlsikretTjek & RS2("Navn") & "<br>"
      end if

      RS2.moveNext
  loop

end if
%>
<html>
<head><title>HiJackThis-Log scanner</title>
<script language="javascript">
    function ShowResult()
        {
        if(<%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "Flyt først filen HiJackThis til en mappe oprettet kun til den.<br><br>Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis,<br>klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk F8 under opstart) og slet filerne listet nederst.<br>Dobbelttjek, så alt kommer med.<br><br>" + <%= chr(34) & replace(AndetTjek,"\","\\") & chr(34) %>
            }
        else
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += ""
            }

        if(<%= chr(34) & FejlsikretTjek  & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += "<br>---------------------------------------<br>Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.<br>Fjern flueben ved [Skjul beskyttede operativsystemfiler].<br>Fjern flueben ved [Skjul filtypenavne for kendte filtyper].<br>Sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper].<br><br>---------------------------------------<br>Slettes i fejlsikret:<br>" + <%= chr(34) & replace(FejlsikretTjek,"\","\\") & chr(34) %>
            document.getElementById("Result").focus()
            }
        else
            {
            if(<%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %> == "")
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += "Din log er ren."
                document.getElementById("Result").focus()
                }
            else
                {
                document.getElementById("Result").innerHTML += ""
                document.getElementById("Result").focus()
                }
</script>
</head>
<body onload="ShowResult()">
<a href="Tjek_log.asp?mode=Admin" target="_self">Tilføj spyware-objekter</a><br>
<br>
Hent programmet HiJackThis <a href="hijackthis.exe" target="_top">her</a> og installér det i en mappe for sig selv.<br><br>Start HiJackThis og lav et "Scan", tryk på "Save Log" og kopier indholdet ind i<br>nedenstående felt og tryk på "Tjek log".<br><br>

<form name="Tjek_Log" action="Tjek_log.asp" method="post">
<textarea  name="Loggen" cols="100" rows="20">
</textarea><br>
<input type="submit" value="Tjek log" >&nbsp;&nbsp;<input type="reset" value="reset">
</form><br>
<br>
<div id="Result"></div>
</body>
</html>
<% end if%>

<% if mode = "Error" then %>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<TITLE>HiJackThis-log scanner</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
Det er påkrævet, at De er logget ind for at De kan tilføje til databasen:<br>
<br>
<form method="POST" action="Tjek_log.asp?mode=Signin">
  <table border="0" width="250">
    <tr>
      <td>Brugernavn:</td>
      <td><input type="text" name="Brugernavn" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Password:</td>
      <td><input type="password" name="Password" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2"><input type="Submit" value="Log ind" name="Login">&nbsp;&nbsp; <input type="reset" value="Nulstil" name="Reset"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
</body>
<% end if %>

<% if mode = "Signin" then %>
<%
Session("Brugernavn") = request.form("Brugernavn")
Session("Password") = request.form("Password")

Response.Buffer = True

    set tjek = Conn.Execute("SELECT * FROM Brugere WHERE Brugernavn = '"& Session("Brugernavn") &"' AND Password = '"& Session("Password") &"'")
    if tjek.EOF then
        response.write "<head><meta name=""Generator"" content=""Stone's WebWriter 4""><TITLE>HiJackThis-log scanner</TITLE></HEAD><BODY></script><center><FONT FACE=""Verdana"" SIZE=""4"" COLOR=""#FF0000"">Forkert brugernavn eller password, prøv igen.<br><br><a href=""Tjek_log.asp?mode=Error"" target=""_self"">Tilbage</a></FONT></center></body>"
    else
        Session("login") = tjek("ID")
        Response.Redirect("Tjek_log.asp?mode=Admin")
    end if

Function sqlreplace(streng)
    sqlreplace = Replace(streng,"''","''")
End Function
REM Diverse funktioner slut

end if
%>

<% if mode = "Admin" then %>
<%
if not Session("login") > 0 then Response.Redirect("Tjek_log.asp?mode=Error")
%>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<TITLE>HiJackThis-log scanner</TITLE>
<script language="javascript">

    function Luk()
        {
        <% Session("login") = 0 %>
        }

</script>
</HEAD>

<BODY onunload="Luk()">
<form method="POST" action="Tjek_log.asp?mode=TjekObjekt" name="Spyware">
  <table border="0" width="250">
    <tr>
      <td>Spyware-Objekt:</td>
      <td><input type="text" name="Objektet" size="100"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fjernes via:</td>
      <td>HiJackThis:<input type="radio" name="Andet">&nbsp;&nbsp;Fejlsikret<input type="radio" name="Fejlsikret"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2"><input type="Submit" value="Tilføj" name="Add" onclick="if(document.Spyware.Andet.value == 'Off' && document.Spyware.Fejlsikret.value = 'Off'){alert('Angiv på hvilken måde objektet kan fjernes.')}">&nbsp;&nbsp; <input type="reset" value="Nulstil" name="Reset"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
</body>
<% end if %>

<% if mode = "TjekObjekt" then %>
<%

    Set rs3 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        if Request.form("Andet") = "On" then
        strSQL = "Select * From Andet WHERE Not Navn='" & Request.form("Andet") & "'"
        end if
        if Request.form("Fejlsikret") = "On" then
            strSQL = "Select * From Fejlsikret WHERE Not Navn='" & Request.form("Fejlsikret") & "'"
        end if

    rs3.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

            if rs3.EOF then
                Response.Write "Spyware-objektet findes allerede i databasen"
            else
          rs3.AddNew
          rs3("Navn") = Request.form("Objektet")
          rs3.Update

            rs3.Close
            end if

Response.Redirect("Tjek_log.asp?mode=Admin")

end if
%>

<% if mode = "Sigout" then %>
<%
Session("login") = 0
Response.Redirect("Tjek_log.asp?mode=Admin")

end if
%>

<%
  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
%>

S.R.
Avatar billede kimovitch Nybegynder
23. april 2004 - 19:41 #29
...men du kan sådan set slippe noget lettere om ved det ved at lade være med at bruge javascript til at udskrive søgeresultatet. Hvis nu du nøjes med at lade funktionen showResult vise forklaringen, kan du nede i html-delen bare udskrive værdien af hhv. AndetTjek og FejlsikretTjek. Brug to div'er, en til hvert tjek.

<script language="javascript">
    function ShowResult()
        {
        if(<%= chr(34) & AndetTjek & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result1").innerHTML += "Flyt først filen HiJackThis til en mappe oprettet kun til den.<br><br>Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis,<br>klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk F8 under opstart) og slet filerne listet nederst.<br>Dobbelttjek, så alt kommer med.<br><br>"
            }
        else
            {
            document.getElementById("Result").innerHTML += ""
            }

        if(<%= chr(34) & FejlsikretTjek  & chr(34) %> != "")
            {
            document.getElementById("Result2").innerHTML += "<br>---------------------------------------<br>Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.<br>Fjern flueben ved [Skjul beskyttede operativsystemfiler].<br>Fjern flueben ved [Skjul filtypenavne for kendte filtyper].<br>Sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper].<br><br>---------------------------------------<br>Slettes i fejlsikret:<br>"

            document.getElementById("Result1").focus()
            }

....osv..........

<div id='Result1'></div>
<% = AndetTjek %>
<div id = 'Result2'><div>
<% = FejlsikretTjek %>
Avatar billede kimovitch Nybegynder
23. april 2004 - 19:42 #30
OK - havde ikke lige set det sidste...kigger på det
Avatar billede kimovitch Nybegynder
23. april 2004 - 19:49 #31
Du mangler et anførselstegn her:
  <a href=""Tjek_log.asp?mode=Error" (linie 127)

- skal være
  <a href=""Tjek_log.asp?mode=Error""

Ved ikke om det er nok, men prøv lige
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. maj 2004 - 00:04 #32
Beklager den manglende respons... Har fået det hele til at virke nu...

Du har været til stor hjælp... Mange tak... Du får lige point...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. maj 2004 - 00:11 #33
skal lige høre...

\" er det dobbelt pling (') eller anførelsestegn (" (Shift + 2))???

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. maj 2004 - 00:12 #34
"Du får lige point..."

Ups... Det havde du jo allerede fået... DOH! :D

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. maj 2004 - 00:14 #35
Jeg er squ da helt forvirret idag... Gav dig jo lige de point... Kører vist på reserve-pumpen i øjeblikket... Må hellere gå i seng inden jeg siger andet forkert...

S.R.