Avatar billede magnus48 Nybegynder
09. februar 2001 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nemme point :)

kan en eller anden ikke fortælle mig hvad clocking er, og hvad det gør?

og hvis det hjælper hvordan tuner jeg en gammel spand som en compaq 5154? og en 1,1 ghz atlhon??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 00:03 #1
Med undtagelse af Compaq\'en står alt det du spør om på http://www.eksperten.dk/kategori/60 -men man skal jo lige tage sig tid til at LÆSE det.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
10. februar 2001 - 00:12 #2
Alle computere har en indbygget grundlæggende oscillator, der bestemmer
maskinens hastighed. Det er normalt oscillatorens frekvens, der reklameres med
(jo flere MHz, jo hurtigere maskine). Overclocking består i at forøge frekvensen
af denne oscillator (kræver elektronisk kendskab, samt arbejde med en loddekolbe!).
Dette kan i mange tilfælde forøge maskinens hastighed, men er dog ikke uden risiko,
da den forøgede hastighed også skaber mere varme, med deraf følgende kølekrav. I værste
fald kan man brænde CPU\'en af, så forsigtighed er at anbefale.
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. februar 2001 - 00:42 #3
samt arbejde med en loddekolbe!  Det er da vist kun på Athlon Classic, For det meste foregår det via jumpere eller dipswitches på motherboardet, på enkelte boards kan det endda gøres direkte fra Bios,
Avatar billede magnus48 Nybegynder
10. februar 2001 - 12:24 #4
xtom
suck my ass

i andre det lyder meget rigtigt deler pointne imellem jer 2/15 hmm i for så vær 7 point og det sidste går til....jespernau han kom først
Avatar billede magnus48 Nybegynder
10. februar 2001 - 12:25 #5
kurtj du har ikke svaret så jeg kan ikke give dig dem, surt kurt
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 12:27 #6
sut selv numse, makker.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 12:27 #7
bap lidt ringmuskel.. namnam..