Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 12:53 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

Pirat Kopi af XP ?

Min ven har xp installeret, han ved ikke om det er en kopi, hvordan ser han lettest om det er en cracked kopi eller en original ???????
Er det rigtigt at en cracked kopi ikke kan opdateres i windows update ??????
kan man så heller ikke opdatere F.eks.  IExplorer fra cd  ??????
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2004 - 12:57 #1
Nemt, har han købt den eller fået den ???

Samt sidder der et licens nummer på siden af comuteren eller har han det et andet sted sammen med en Orignal CD.
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 12:57 #2
Hvis han ikke har original cd'en er det en kopi og dermed også cracked (underforstået ikke lovlig)
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. april 2004 - 12:58 #3
Har han et licensbevis? Hvis det er en OEM version, så *skal* der sidde et klistermærke på PC'en hvor XP er installeret første gang.

MS har blokeret for en række ulovligt distribuerede product keys, således at XP ikke kan opdatere vha. Windows Update.
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 12:58 #4
...og man kan godt opatere, selv om detr er en kopi, men man ved jo aldrig hvilke oplysninger computeren sender til Mikroblød ved opdatering ;)
Avatar billede -cls- Nybegynder
18. april 2004 - 13:00 #5
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:00 #6
han har fået den ! kan man ikke gå ind i xp og se om den er registreret eller den ikke er det ?????? og hvad med det jeg spurgte om opdateringerne ??????
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 13:02 #7
hvis han har fået den, kan du jo se på CD'en om det er en trykt microsoft-cd
Så er du da så langt m.h.t. om det er en kopi eller ej
- læs tidligere kommentarer omkring opdatering
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2004 - 13:04 #8
Ja, men om han har et Licens bevis det er det afgørende i sådan en sag.

Enten at der sidder et klistermærke i farver på hans computer eller han har klistermærket et andet sted.
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:06 #9
kan en  original xp kun installeres på en maskine ? eller kan man snyde og installere på flere maskiner ? eller er der "pillet" ved den xp (crack)
hvis man ikke kan opdatere fra win update kan man så opdatere fra cd ?
Avatar billede haverslev Novice
18. april 2004 - 13:07 #10
klik på Denne computer, klik på hjælp, klik på " er denne kopi af windows lovlig"
så skal du nok for at vide om den er ægte eller ej. Følg vejledningen.
Jo en kopi kan godt updateres, der kan ikke installeres SP1 - hvis det er en kopi, hvor der er "samme cd-key" ibrug på flere maskiner
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2004 - 13:08 #11
En original kan installeres op til 2 gange uden problemer, men det alt afgørende er også om han har Lcensnummeret ifølge http://www.microsoft.com/resources/howtotell/ww/windows.mspx
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:09 #12
er i lige friske og omtale hvilke problemer det kan give at køre med en explorer der ikke er opdateret, så deler jeg pointne lidt mellem jer    c",)
Avatar billede haverslev Novice
18. april 2004 - 13:10 #13
Du kan update IE, selvom det er en kopi
Avatar billede haverslev Novice
18. april 2004 - 13:12 #14
ikke flere kommentarer herfra, hvis der er tale om kopi !
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 13:14 #15
Der skulle være nogen problemer i at opdatere IE. Problemerne med en kopi er m.h.t. securitypatches og og Service Packs, som du ikke kan opdatere (som tidligere nævnt)
Det er min erfaring
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:14 #16
haverslev << du skrev lige man ikke kunne opdatere til sp1 hvis det var kopi (flere numre i brug) nu skriver du man godt kan opdatere explorer ??????
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. april 2004 - 13:16 #17
Hvis din IE ikke bliver opdateret, er din maskine særdeles udsat for diverse virus mv. da de ofte udnytter huller i IE for at installere sig selv. Det samme kan ske på hjemmesider (særligt Warez relaterede) har en fantastisk evne til at forsøge sig med diverse js exploits mv.
Avatar billede haverslev Novice
18. april 2004 - 13:17 #18
IE kører udenom, mere fortæller jeg ikke
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:17 #19
skrev i lige lidt om hvad min ven kan forvente ved at køre med kopi uden opdatering    c",) så han kan se det er noget skidt !
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:28 #20
jeg mener hvilke recici der er forbundet ved at surfe uden sikkerhedsrettelser installeret ?
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:29 #21
Hov undskyld, jpvi har jo svaret c",)
Avatar billede soulmand Nybegynder
18. april 2004 - 13:39 #22
citat; "Min ven ..." - bwadr og pladder - hvorfor snakker I med ham ? Kan i dog ikke se at det er ham selv som sidder med en pirat kopi, og krampagtigt forsøger at blive bekræftet i at han godt kan køre den alligevel - på trods af jeres velmenenede info burde i holde kaje og lade være at diskutere videre, når manden har fået de svar han skal have og alligevel bliver ved med så åbenlyst at skilte med sin pirat kopi.
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 13:46 #23
hm.... ingen af os er vel født i går, og jeg tror størstedelen er velvidende om at "min ven" ofte er et alias for "jeg har, men vil ikke stå ved det"
Jeg mener dog at denne tråd er et godt eksempel på hvordan man BØR opføre sig, når folk henvender sig mig kopier - netop at gøre opmærksom på at original-varen er den rette vej.
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:48 #24
jeg har en original wersion af af windows me og den er jeg ok glad for. det fremgår tydeligt i tidligere spørsmål jeg har stillet her på eksperten og hvor jeg har indsat hi jack log ind, hvilken os jeg køre, og ellers kan jeg da sætte ny ind.
og så syntes jeg soulman skal holde kejeLogfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:47:29, on 18-04-2004
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCEVTMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCSETMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON PERSONAL FIREWALL\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON PERSONAL FIREWALL\CCPXYSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE PRO 8.0\BIN\INSTANTACCESS.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROANGELO\MUAMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB01.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MAGNIFY.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCPD-LC\SYMLCSVC.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCAPP.EXE
C:\PROGRAMMER\ELABORATE BYTES\CLONECD\CLONECDTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\ELABORATE BYTES\VIRTUALCLONEDRIVE\VCDDAEMON.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\WORKS SHARED\WKCALREM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\DOKUMENTER\PROGRAMMER\HI JACK\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\Windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\Windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\Windows\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [MOD] C:\PROGRAMMER\MICROANGELO\muamgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb01.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Forstørrelsesglas] C:\WINDOWS\SYSTEM\MAGNIFY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec Core LC] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe start
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NPROTECT] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATISmart] C:\WINDOWS\SYSTEM\ati2s9ag.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccEvtMgr] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccSetMgr] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [NPROTECT] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Nisum] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccPxySvc] C:\PROGRA~1\NORTON~2\CCPXYSVC.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [distributed.net client] "C:\WINDOWS\SYSTEM\MSCC32.exe" -hide
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {5B27C20D-FFB6-4054-BA78-DE4A059BC75A} (Microsoft Office Template Downloader) - http://office.microsoft.com/danmark/templategallery/msotd.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37978.5517939815
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://C:\Programmer\ACAD2000\AcPreview.ocx
O16 - DPF: {78AF2F24-A9C3-11D3-BF8C-0060B0FCC122} (AcDcToday Control) - file://C:\Programmer\ACAD2000\AcDcToday.ocx
O16 - DPF: {AE563720-B4F5-11D4-A415-00108302FDFD} (NOXLATE-BANR) - file://C:\Programmer\ACAD2000\InstBanr.ocx
O16 - DPF: {C6637286-300D-11D4-AE0A-0010830243BD} (InstaFred) - file://C:\Programmer\ACAD2000\InstFred.ocx
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
Avatar billede duck35 Nybegynder
18. april 2004 - 13:50 #25
nej den er nok falsk ikke ! jeg skrev den lige selv *GG*
Avatar billede soulmand Nybegynder
18. april 2004 - 14:03 #26
måske jeg var overilet her - men jeg reagerede på dine gentagelser 13.09 - 13.14 - 13.17 og det var det jeg mente med "krampagtigt etc ......" - jeg finder at du kører på grænsen for tilladt vidensdeling herinde, kan være det er mig som tager fejl.
Avatar billede summer Mester
18. april 2004 - 14:03 #27
Af ren og skær nysgerrighed. Hvorfor denne enorme interesse for din vens XP og hvordan en piratkopi virker.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2004 - 14:07 #28
Er der ikke forskel på, om man taler om XP er registreret eller om den er aktiveret?? - Er det ikke sådan, at piratkopier ikke kan aktiveres?? Og hvorfor skulle de dog også kunne det!!

Se efter om jeres xp er aktiveret:
Klik Start->Kør og udfør  oobe/msoobe /a
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. april 2004 - 12:11 #29
Hi ! Start stifinder, øverst højre, under hjælp  kan han vælge at klikke " Er denne kopi af windows lovlig?" så kommer han i forbindelse med MS via nettet og de tjekker versionens ægthed eller lovlighed. Har han modet? Hvor sikker er han på ophavet til kopien? hilsen plex85