Avatar billede papacs Nybegynder
18. april 2004 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

include fra rodbib i undermappe?

hejsa jeg vil gerne fra en undermappe include en fil der ligger i rodbiblioteket.
har prøvet:
<?php
include '/header.inc';

?>
ala html men det virker ikke ved godt man kan
../../../header.inc men synes det er noget rod
Avatar billede dennismp Nybegynder
18. april 2004 - 13:02 #1
det er det også;

Jeg plejer at oprette en .htaccess hvor der står de gamle værdier for include_path (se phpinfo(), og så mit eget rodbibliotek)

fx.

.htaccess
php_value include_path ".:/usr/share/php/:/mnt/mirrored1/www/dennis/dennis.moellegaard.dk/public_html/v4/"

så søger den automatisk der, når du skriver
include("enfil.php");
Avatar billede papacs Nybegynder
18. april 2004 - 13:10 #2
nu har jeg aldrig prøvet at pille med htaccess :-(
Avatar billede dennismp Nybegynder
18. april 2004 - 13:20 #3
opret en fil i dit rodbibliotek. Kald den .htaccess, der er bare en almidelig tekstfil, så du putter fx.
php_value include path ".:sti1:sti2"
på en linje for sig selv. Det er ganske ligetil. (Det er dog ikke alle webhoteller der tillader at man kan bruge .htaccess - men prøv)
Avatar billede papacs Nybegynder
18. april 2004 - 13:26 #4
takker