Avatar billede peepee Nybegynder
19. april 2004 - 10:22 Der er 18 kommentarer

Ny nazister

Hej eksperter!

Jeg står med en projektopgave omhandlet ny nazisme. I den opgave har jeg tænkt mig at vise en masse billeder via. en fremviser, men jeg fortæller om nazismen.

Men jeg står bare og mangler billederne. Så jeg ville blive glad hvis i kunne finde en masse billeder omkring mit emne. Ikke nazisme men nynazisme.

De skal helst være så store som muligt da de som sagt skal bruges til en fremviser.

PÅ forhånd tak
/peepee
Avatar billede htmlkongen Novice
19. april 2004 - 10:43 #1
Du kan måske bruge Derek i American History X. Et billede er ham siger rimelig meget. Men på den anden side kan man jo heller ikke se om det er et gammelt billede.
Avatar billede htmlkongen Novice
19. april 2004 - 10:44 #2
http://www.his2rie.dk/sites/388/1/8968/5248m0m0m0m0/index.php4 Der er måske et par billeder her som kan hjælpe dig
Avatar billede fh1dk Nybegynder
19. april 2004 - 10:46 #3
prøv hej johnny i greve - han kan måske hjælpe
Avatar billede fh1dk Nybegynder
19. april 2004 - 10:48 #4
søg på www.google.dk -  jeg prøvede for sjov med "ny nazister i danmark" og der væltede de første 100 sider frem
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
19. april 2004 - 11:45 #5
Jeg mangler nogle direkte link. Jeg har tænkt mig at optage klippet i american history x hvor negeren bider i kantstenen og ham mister bøtten.

Har aftalt et interview med jhonny hansen
Avatar billede martin_moth Mester
19. april 2004 - 11:50 #6
Hils fra mig og sig at han er en nar...
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
19. april 2004 - 11:57 #7
Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så lad hellere vær' med at sige noget!
Du er jo ikke selv en pløk bedre når du siger sådan noget.
Avatar billede martin_moth Mester
19. april 2004 - 12:14 #8
Sorry - nu tænkte jeg at man under "fri debat" kunne skeje lidt ud, og give en kommentar. Sorry...

Jeg vil jo nok mene at jeg er en pløk bedre end ham/dem - de gør lidt mere end at kende andre for "nar".

Men men men - jeg beklager :o)

Forsøg på at være konstruktiv: http://www.alltheweb.com/search?cat=img&cs=utf8&q=nynazister&_sb_lang=pref

Jeg synes måske ikke ideen med at vise klippet fra American History X er så relevant - det er jo fiktion, og hvad vil du opnå ved at vise den scene - det har jo ikek noget med virkeligheden at gøre!

Der findes en anden film, om en agent (kvinde) der bliver sendt til en by som mejetærskerføre. Hendes mission er at forelske sig i en farmer, mistænkt for at have relation til Nynasimne / KKK. Det lykkes, og det ender med at hun skyder ham for at forhindre at han snigmyrder en kandidat til præcidentposten eller lignende.
Kan ikke huske om det er KKK eller Nynazisme. Men filmen er meget kendt, og har været vist for nyligt. Har det interesse,må andre kunne give dig titlen - jeg kan godt beskrive den mere detaljeret.
Avatar billede martin_moth Mester
19. april 2004 - 12:17 #9
Har i øvrigt svært ved at se om det er peepee eller jacobclausen der stiller spørgsmålet - eller skal jacoblarsen tilfældigvis også lave en fremvisning om samme emne - det var da tilfældigt.

Det er vel ikke samme bruger med to navne - eller?

Hvis det er tilfældet, så ved du vel godt at man ikke må have flere profiler for samme bruger, med mindre det er aftalt med (co)admin, ikke jacoblarsen/peepee?
Avatar billede peepee Nybegynder
19. april 2004 - 13:12 #10
Hej igen.

Jacob clausen og jeg samt en anden er sammen om vores 9. klasses projekt. derfor svare han også på det.

Ideen fra American history X skal bruges på den måde at folk for sikkert vågner op fra deres søvn under fremlæggelsen :)

Jeg vil gerne høre nærmere om titlen på den film du omtalte såfremt der er nogle korte klip som ville være godt at vise.

Og billederne du kom med var gode.

/peepee
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 16:05 #11
En mand som kører sin bil ind i en flok demonstranter med formål at ødelægge, og hvor politi tests bagefter afslører at han faktisk ikke har bremset men derimod accelereret på sin vej ind i flokken, er vist en nar.. uanset politisk overbevisning.
Avatar billede peepee Nybegynder
19. april 2004 - 16:09 #12
Prøv nu lige og hør her:

Jeg gider sgu' ikke at begynde at opdrage på jer, men jeg har ALDRIG nogle sinde i dette spørgsmål spurgt om hvorvidt johnny hansen er en nar eller om han ikke er.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 16:35 #13
Det var en reaktion på jacobclausens seneste kommentar.

Jeg synes at vise den der frastødende kantstens scene fra American History X lugter af et par drenge som har hidset hinanden op til at provokere lidt. Jeg var såmænd ikke selv anderledes da jeg gik i 9. klasse :P

Hvis I mangler nazi billeder så brug http://images.google.com

Derudover skulle I måske forsøge at indsnævre emnet lidt. Hvad med bare at dække nynazisme i Danmark? Noget aktuelt at kigge på er feks White Pride fra Århus som i øjeblikket fører et fotoarkiv over aktive venstreorienterede, og tager ud på afstraffelsesaktioner hvor en 10-15 stykker af dem finder en eller to unge mennesker fra deres arkiv og gennembanker dem.
I kan researche på Frede Farmand som gik undercover hos nazisterne i Danmark. I kan kigge efter DNSPs demonstrationer i kbh, eller måske finde stof frem fra dengang de sad ved grænsen og kiggede efter illegale grænseoverløbere hehe.

Og til sidst vil jeg altså sige at Johnny Hansen er en hæmningsløs galning når der er noget der spærrer hans vej. Der er intet sejt eller glorværdigt ved den mand. Man kan selvfølgelig lytte til hvad han har at sige, men lyt nu ikke alt for længe.
Avatar billede peepee Nybegynder
19. april 2004 - 17:04 #15
Der var sgu' meget vi kunne bruge der strych9
Mht. til klippet i american history x, er det jo bare meningen at det på et tidspunkt bliver spillet i baggrunden uden lyd sammen med de andre billeder som der bliver vist.

Så vores plan var faktisk at lave et slags dias i flash. Vi tror at vi indskrænker os til nazismen i danmark, og tak for dine oplysninger omkring White pride. Det vil vi undersøger nærmere.

strych9
samt
martin_moth

lig venligst et svar, så vil point blev delt ud efter hvor mange gode oplysninger jeg har fået af den enkelte

tak for hjælpen :)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 17:11 #16
Det var så lidt. ;)
Avatar billede martin_moth Mester
19. april 2004 - 19:07 #17
Jeg viste at der var noget der hed en søgemaskine på nettet. Det fortjener ikke points...
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
20. april 2004 - 14:42 #18