Avatar billede tuctoh Nybegynder
21. april 2004 - 21:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kompilere et Delphi program til distribution

Hej,

Jeg skal have sendt et Delphi program videre. I programmet bruges Paradox-databaser, og tredieparts komponenter.
Jeg bruger Delphi 4.

Hvordan kan jeg kompilere mit Delphi program, så det kan bruges på en computer hvor Delphi 4 ikke er installeret? Er dette i det hele taget muligt?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede stone Forsker
21. april 2004 - 22:29 #1
på din cd delphi 4 er der et program til at distibure programmer som bruger database
og 3 parts componenter- det hedder Install Shield til Delphi 4.

Install Shield fanger de forskellige componenter og laver en liste du kan krydse af
under "General Options"
// Stone
Avatar billede tuctoh Nybegynder
21. april 2004 - 22:39 #2
Jeg fik en gang Delphi 4 med gratis fra en Alt om Data CD... jeg kan ikke finde nogen install shield på den CD :(
Er det noget man kan downloade gratis et eller andet sted fra ellers?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
21. april 2004 - 22:41 #3
ahh vendt lidt, jeg tror jeg fandt det! Vender tilbage snart
Avatar billede tuctoh Nybegynder
21. april 2004 - 22:55 #4
Ok, jeg har nu programmet... men er lost i hvordan det skal bruges :s
Kan godt se at jeg kan vælge komponenter med mere, men har ikke helt styr på hvordan det skal gøres.

Jeg skal sætte mine alias' op... når jeg har valgt et alias, burde jeg i "type" så ikke kunne vælge "standard" eller noget? Der kan ikke vælges noget som helst :(

Når jeg så går videre ned til disk builder siger den at INET40.BPL ikke kan findes... jeg har ikke en sådan fil på nogen af mine drev.
Hvad gør jeg så?
Det skal siges at jeg godt kan kompilere programmet ellers...

Håber i kan hjælpe mig videre. Bliver dog nok først i morgen eftermiddag at jeg kommer tilbage.'

MVH
Casper
Avatar billede stone Forsker
21. april 2004 - 23:54 #5
Inet40.bpl findes ikke i din version, jeg mener den findes i d4 pro og d4 client/server, prøv at distriburer dit program med install shield og installer på en pc uden d4 installeret...så ved du om det kan lade sig gøre og om den kan køre
//stone
Avatar billede tuctoh Nybegynder
22. april 2004 - 07:21 #6
Det virker ikke på den anden computer når jeg ikke tager den internet komponent med :(

Vil det ikke virke hvis jeg bare downloader inet40.bpl fra et sted, og bruger den?
Avatar billede stone Forsker
22. april 2004 - 07:45 #7
jo det vil jeg tro -
Avatar billede hrc Mester
22. april 2004 - 21:42 #8
Install Shiled er noget skod, men det virker da. Den største fordel er at den kan installere BDE som du skal bruge. Alternativt kan du finde en færdig BDE-installationspakke på internettet (har adressen et eller andet sted) og kopiere din exe-fil og tabeller ind bagefter. Ikke elegant, men programmet kommer frem.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. april 2004 - 07:51 #9
Ok, jeg fandt til sidst ud af noget stone.
Du skal have mange tak for hjælpen...

HRC, hvad er det der gør install shield "skod" egentligt?