Avatar billede vilhelm Nybegynder
22. april 2004 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Script for at kunne lave backup

Hvad skal indholdet af scripts der kan stoppe og starte nødvendige services i forbindelse med en fuldstændig backup af en Echangeserver være?
Avatar billede Syska Mester
22. april 2004 - 13:16 #1
Hvorfor stoppe noget for at tage backup af Exchange.????
Avatar billede vilhelm Nybegynder
22. april 2004 - 14:18 #2
Fordi jeg ellers ikke kan tage backup af Information Store: Fejl E8602 med ArcServe.
Avatar billede Syska Mester
22. april 2004 - 14:19 #3
hmmm, det problem har vi ikke, vi kører både brick level, og fuld backup af databasen
Avatar billede vilhelm Nybegynder
22. april 2004 - 14:21 #4
For mig fungerer det også glimrende med brick level....
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 14:29 #5
Det kræver, at der anskaffes en agent til Arc-Serve.

www.microsoft.com/technet er der forklaringer på hvordan man kan foretage offline backup, og hvorfor man ikke bør gøre det.
Hvilken version benyttes af Exchange.
Avatar billede vilhelm Nybegynder
22. april 2004 - 15:03 #6
Der ER instaleret en agent til ArcServe. Der kører Exchange 5.5.
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 15:49 #7
Agenten til ArcServe skulle muliggøre online backup, så check lige deres hjemmeside.

Hvis du kører en offline backup, kan brugerne ikke benytte Exchange imens.

Hvis du skal have et før-job, så lav en batfil, som stopper alle Exchange-services, f. eks. net stop "microsoft exchange System attendant", den trækker resten ned.
og et efter-job, som starter services, Hvis du har Exchange internet servicen installeret, så starter den de andre services.

Held og lykke