Avatar billede steffentchr Nybegynder
23. april 2004 - 10:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook udfører ikke Send/Hent hvert minut

Hejsa,

Jeg har sat reglerne i min Outlook 2003 til at sende og hente automatisk fra mine to POP3-konti hvert minut, men det virker ikke som om programmet lytter til mig -- i hvert fald tjekker den ikke post (log-filen på POP-serveren viser, at Outlook bare forsøger at hente post, når jeg beder den om det manuelt -- og i de tilfælde er der ingen problemer).

På forhånd tak for hjælpen,
Steffen
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2004 - 10:37 #1
Er den sat til Hvert minut ????

Det kunne ske at serveren ikke giver dig lov til at tjecke så ofte. Det er da også unødvendigt med så ofte !!! Sæt den til hvert 5 eller 10 minut !!!!
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2004 - 10:38 #2
Det kan også vær Outlook som simpelt ikke kan nå det !!!!!
Avatar billede svart Nybegynder
23. april 2004 - 10:39 #3
Min henter hver 3 min, det kører helt ok.
Avatar billede svart Nybegynder
23. april 2004 - 10:40 #4
men det afhænger vel af din hastighed ??
Avatar billede muddi Praktikant
23. april 2004 - 10:42 #5
Min henter nu også hvert minut, og det er der ikke nogen problemer i. Men det lyder sandsynligt, at DIN server eller Outlook (pga. langsom svartid) ikke kan følge med som Leif siger. Selv om der nu burde været taget højde for den slags i Outlook. Kommer Outlook med nogen fejlmeldinger?
Avatar billede muddi Praktikant
23. april 2004 - 10:44 #6
Det er måske dumt at spørge om, men har du husket at hakke fluebenet "Schedule an automatic send/receive every" af?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
23. april 2004 - 10:44 #7
din pop3 konto skal være sat med Send/modtag gruppen og der sætter du den til at hente så ofte som du lyster. Check definer S/M grupper
Avatar billede steffentchr Nybegynder
23. april 2004 - 12:33 #8
http://www.refresh.dk/outlook1.jpg
http://www.refresh.dk/outlook2.jpg

Den forsøger ikke at hente fra hverken den ene eller den anden konto. Den ene mail-server kører jeg selv, og der er som sagt ingen forsøg på at logge ind fra Outlooks side ifølge log'en (udover når jeg manuelt foretager Send/Hent).
Avatar billede steffentchr Nybegynder
02. juni 2004 - 12:23 #9
Hey, svaret var simpelt: Under "Indstillinger for Send/modtag" er det et punkt, som hedder "Deaktiver planlagt Send/Modtag-handling" -- den skal man ikke have krydset af, hvis man forventer at modtage e-mails :-)...
Avatar billede steffentchr Nybegynder
23. juli 2006 - 22:28 #10
** Se svar ovenfor **