Avatar billede thomasdk1 Novice
24. april 2004 - 21:59 Der er 11 kommentarer

Ikke mere lys i Link Lampe hvad gik der galt

Jeg har Tele2 adsl, et speedstream 5100 kabelmodem og et d-link
Des-1005d switch.

Jeg har 2 computere tilsluttet switchen og alt har fungeret i flere måneder, men nu er der kun lys i den ene link lampe (kabel til den ene computer) mens den computer der har det kabel hvor der ikke er lys. Ja den kan ikke komme på internette mere.?

Jeg har prøvet at sætte et andet kabel på men det hjalp ikke

hvad er der galt

Hjælp ?

Tak Thomas
Avatar billede rafle Nybegynder
24. april 2004 - 22:28 #1
Har du prøvet at skifte port på switchen?
Har du prøvet at pinge 127.0.0.1 for at se om netkortet virker?
Avatar billede thomasdk1 Novice
25. april 2004 - 00:15 #2
Jeg har prøvet at skifte port på switchen, uden resultat

hvordan skal jeg pinge den ?

skal jeg skrive adressen i Internetexplorer + enter ?

Thomas
Avatar billede rafle Nybegynder
25. april 2004 - 00:21 #3
Det gør du ved at åbne en kommandoprompt.
Klik på Start og kør -> skriv cmd og tryk enter.
Nu skulle der gerne være kommet et sort billede.
Her skriver du ping 127.0.0.1
Hvis du for et svar som ligner dette:
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128
så virker dit netkort.
Hvis du for et andet svar, så prøv at se om netkortet sidder ordentlig fast.

Du kan også prøve at bytte om på kablerne på de 2 pc'er, for at se om problemet følger med.
Avatar billede thomasdk1 Novice
25. april 2004 - 00:33 #4
ok tak for hjælpen

har nu pinget mit netkort og fået samme svar som du siger

så kortet virker
Avatar billede rafle Nybegynder
25. april 2004 - 00:48 #5
Hvad hvis du bytter om på kablerne i switcen, er det så den anden computer der ikke kan komme på nettet?
Avatar billede thomasdk1 Novice
25. april 2004 - 01:55 #6
Jeg har prøvet at tage kablet fra den computer der fungere og sætte over i den anden computer, når jeg tager kablet af slukker lyset i switchen når jeg sætter kablet over i computer 2 (den der ikke virker) sker der ikke noget, ingen  lys i switchen

er det så min lille datter der rodet med instillingerne af computeren ??

når det til syneladne ikke er netkortet ?
Avatar billede rafle Nybegynder
25. april 2004 - 08:12 #7
Det kunne godt virke som om der er noget med stikket på netkortet.
Du kan eventuelt prøve at se om det sidder ordentligt fast. Pil det eventuelt ud og sæt det i igen.

Vi kan også se på dine indstillinger for netkortet.
Højreklik på denne computer og vælg administrer
Gå ned på enhedshåndtering og kig efter om der er nogen Gule eller Røde advarsler.
Hvis ikke, så skal vi kigge på om du har en IP osv. Det tager vi bagefter.
Avatar billede thomasdk1 Novice
25. april 2004 - 16:47 #8
ok

har set på netkortet, siger at denne enhed virker korrekt

har ogå prøvet som du forslog at gå ned på enhedshåndtering der er ingen advarsler
Avatar billede rafle Nybegynder
25. april 2004 - 17:57 #9
Ved du om du har fast eller dynamisk IP adresse?
Du kan prøve at sammenligne indstillingerne med den pc der virker.
Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> højreklik på LAN forbindelse -> Egenskaber -> her kan du sammenligne de 2 pc'er.

En anden tind du kan kigge efter, er om der er lys i netkortet. Der hvor kablet går ind i computeren.
Avatar billede thomasdk1 Novice
03. maj 2004 - 00:14 #10
Der er ikke lys i net kortet (sidder på bundkortet)

kan det være netkortet der er stået af ??
Avatar billede rafle Nybegynder
19. juni 2004 - 01:27 #11
Undskyld jeg ikke har svaret før, har først set idag, at du havde lagt et nyt indlæg.

Har du fået det til at virke?