Avatar billede mads Praktikant
26. april 2004 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start/stop lyd, som virker på alle maskiner

Hej,

Jeg arbejder på en hjemmeside for en kunde, hvor de vil sælge dokumentation af seminarer/konferencer mv. med lyd og billeder.
derfor er det også ret væsentligt at deres hjemmeside har lyd på som standard (hvilket jeg normalt stærkt fraråder!). Men selvfølgeligt skal der være en velfungerende metode til at stoppe/pause lyden.
Lige nu ligger lyden med <embed> i en bundramme, hvor jeg også har sat to små knapper til at stoppe/pause lyden med.
Faktisk loader index.htm en rammeside hvor lyden ikke er med i bundrammen. Derefter refrash'er bundrammen med en siden hvor lyden er med (for ikke at resten af index.htm bliver sløvet ned af en langsomt loadende mp3!)

Mit problem er at de to små knapper der stopper/starter musikken virker helt perfekt på min maskine, men desværre ikke på min kundes!! :-(
Jeg har haft flere til at tjekke siden, og det er meget blandet hvordan det virker....:
1. alt virker perfekt: pauseknappen sætter musikkken på pause, og fortsætter hvor den slap når man klikker på playknappen.
2. det virker næsten perfekt: Pauseknappen stopper musikken, som så starter forfra ved klik på playknappen.
3. knapperne virker ikke: musikken bliver fint nok afspillet (jeg har autostart=true i koden), men knapperne har aldeles ingen funktion, og brugeren kan således ikke standse lyden (kun ved at slukke på sin højtaler!)

Jeg har også været omkring at bruge "console", men da det betyder at lyden afspilles med default player, bliver "controlpanel" også en del af ens default player, som typisk er enten Quicktime eller Windows media player. Problemet er at de har en meget forskellig brugerinterface, og derfor kan jeg ikke layoute med faste størrelser til knapper mv.

Jeg vil blive meget glad for et svar der kan hjælpe mig videre, så alle kan stoppe/starte lyden, og jeg kan holde mit "faste" layout!

Se siden jeg snakker om her: www.safi.dk/story

:-) Mads
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2004 - 21:15 #1
<ole>

Den bedste løsning er nok at lave en lille mp3-player i Flash. Den virker på alle maskiner, der kan afspille Flash ... og det er der vist ikke mange, der ikke kan  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mads Praktikant
26. april 2004 - 21:33 #2
og hvis det ikke skal være i flash...?
:-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 00:05 #3
Så: God fornøjelse  ;D
Avatar billede mads Praktikant
27. april 2004 - 00:27 #4
Det var bestemt ikke surt ment (men måske opfattet sådan?)
Jeg har bare brug for at det er lavet i html og evt. java. Derfor har jeg ikke spurgt i flash forum'et!

Håber at der er andre der læser med, som har en god idé!

:-) Mads
Avatar billede mads Praktikant
14. august 2004 - 13:32 #5
Og der kom aldrig en løsning...
Og dog alligevel: www.storylines.dk
:-) Mads