Avatar billede bullet! Nybegynder
05. maj 2004 - 16:49 Der er 12 kommentarer

Hvad er det for en linux der kan køre kun via cdrom uden hd

jeg skal have flyttet en masse filer uden om windows
Avatar billede mfalck Praktikant
05. maj 2004 - 16:50 #1
www.knopper.net eller
www.phlak.org

kan du bruge
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. maj 2004 - 16:58 #2
Avatar billede riversen Nybegynder
05. maj 2004 - 17:56 #3
jeg bliver lige nødt til at spørge... hvad kan man bruge sådan en linux til?
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. maj 2004 - 18:00 #4
riversen>>foreks sådan en ting her http://firewalker.1go.dk/Knoppix/ , handler om at slette en fil som ikke kunne slettes fra windows, og ellers en fin måde at se et linux sytstem på uden at installere någet som helst ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
05. maj 2004 - 19:01 #5
ingen rigtig brugbare eksempler... kom selv til at tænke firewall, men det kræver jo logging
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. maj 2004 - 19:04 #6
er overhoved ikke med *S*
Avatar billede theboogieman Nybegynder
05. maj 2004 - 19:13 #7
Jeg bruger ofte knoppix til at hjælpe min computer ud af problemer.
Det du vil have er knoppix, som er klart bedst.
Du kan hente version 3.4 på knoppix.com (den er vist lige udkommet, så siden er måske nede pga. det)
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 17:20 #8
riversen-> www.m0n0.ch
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2004 - 17:26 #9
hvad skal jeg med det?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 17:35 #10
*shrug*

Du bad om eksempler på brug af read-only linux. m0n0wall er ganske vist til BSD, men der findes et utal af lignende ting på alle *nix platforme.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2004 - 21:49 #11
jeg kan ikke rigtig se, hvordan en firewall er et godt eksempel. Som jeg har skrevet, er man vel rimelig interesseret i noget logging, hvilket jo ikke kan foregå direkte i et readonly system.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 22:24 #12
Typisk vil man gøre dette til en NFS share..