Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
05. maj 2004 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql gemmer ikke data problem

Jeg har et underligt problem med en ny tabel. Jeg har oprettet en tabel, som så ofte før, hvor data lagres fra en form på internettet.

Problemet er at den ikke vil lagre data, hvis antal tegn i formen er større end allerede eksisterende i tabellen.

Jeg prøver at forklare. Tag fx kolonnen "besked" i tabellen. Hvis der i kolonnen ikke er en besked over 25 tegn, så vil den ikke gemme en besked via formen på fx. 26 tegn. Går jeg ind i databasen og manuelt skriver en besked på 26 tegn godtager den det. Nu er den største besked på 26 tegn og man kan gemme data på 26 tegn via formen, men ikke over. Kan I se problematikken?

Når jeg skriver en besked over det antal tegn får jeg fejlen:

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done."

Jeg har ikke oplevet dette før, og tabel + kode er ens med det jeg har brugt tidligere uden problemer.

Nogen der kender til problemet og har en løsning?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2004 - 20:17 #1
Brug "update" og "insert"
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
05. maj 2004 - 21:08 #2
Jeg bruger update. Som sagt samme kode som jeg bruger andre steder på sitet til samme formål uden problemer, så jeg forstår ikke den brokker sig i dette tilfælde.

Jeg har prøvet med insert i stedet for, pg det ser ud til at virke. Den har dog ændre dansk tid til AM/PM.

Giv et svar, hvis du vil have point - du fik mig jo til at prøve insert :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2004 - 21:28 #3
Nej tak, hvad skulle jeg dog med point?

Det kan generelt ikke anbefales at bruge ADO fra ASP og venner til MySql.
Kun ren SQL.
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
05. maj 2004 - 23:10 #4
okay