Avatar billede frankmortensen Nybegynder
08. maj 2004 - 12:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Hak" i filmen - Sony DCR-TRV19

Jeg har et Sony DCR-TRV19.
Jeg overfører mine optagelser til min computer (via USB).
Når jeg efterfølgende kigger filmen igennem på computeren virker det som om der med 2-3 sekunders mellemrum kommer et hak i billedstrømmen.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg undgå at disse "hak" opstår hvis jeg investerer i et fire-wire kort og overfører til computeren via dette?
Eller er der en anden måde at undgå disse hak i filmen på?
Eller er der noget galt med mit kamera/computer?
Avatar billede strych9 Praktikant
08. maj 2004 - 12:36 #1
USB er ikke verdens bedste teknologi til overførsel af stabile media streams, men det kan nu godt fungere. Firewire er mere beregnet på den slags.
Jeg går ud fra at du benytter USB på dit motherboard. Hvilken model er det? Hvilket chipset sidder på? Det kan være et driver problem, eller at du måske slet ikke har installeret en USB driver.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. maj 2004 - 12:56 #2
Som strych9 siger, er usb ikke beregnet til video. Hvis du har firewire i pc'en så brug denne. Så vil jeg tro, at dit problem er løst.
Du kan finde dit kabel på http://shg.dk/ under hardware/kabler/usb-kabler
Norbert :-)
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
08. maj 2004 - 18:18 #3
Tak for kommentaren begge to.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. maj 2004 - 18:19 #4
Hey - hvorfor tager du pointene selv?
Avatar billede norbert Nybegynder
08. maj 2004 - 18:22 #5
Frank - du er nødt til at komme med en forklaring, ellers bliver du anmeldt!
Norbert
Avatar billede exp Juniormester
08. maj 2004 - 19:44 #6
frankmortensen >>
Du bedes forklare, hvorfor du beholder point i dette spørgsmål.

exp/coadmin
Avatar billede norbert Nybegynder
14. maj 2004 - 19:38 #7
Hey Frank, du skylder stadig en forklaring
Norbert
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
15. maj 2004 - 09:29 #8
Der er ikke kommet noget svar kun kommentarer!
Inden kommentarerne kom fandt jeg desuden ud af svaret.
Men jeg giver gerne de 200 point for et rigtigt og velbegrundet svar!
Hvordan kan jeg gøre det nu hvor spørgsmålet er lukket?

/Frank
Avatar billede norbert Nybegynder
15. maj 2004 - 09:32 #9
Det gør du ved at oprette et nyt spørgsmål med point med henvisning til denne tråd, hvor du beder dem, der har fortjent pointene om at svare.
Husk også her i tråden at lægge en henvisning til den nye tråd.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. maj 2004 - 09:36 #10
Du kan få genopfrisket lidt her:
http://expfaq.1go.dk/index.php?id=3#behandling_af_svar
Så ved du det til en anden gang.
Norbert :-)
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
15. maj 2004 - 10:20 #11
Henvisning til ny tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/498519

/Frank