Avatar billede jesper_dk Nybegynder
14. maj 2004 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ftp fra comando promt

Jeg skal lave et lille bat script, der uploader en fil til en ftp serve, når det køres.

Jeg har lavet følgende kode:

ftp <servernavn>
User <user>
Password <password>
put <sti>
quit
del <sti>

når jeg køre ovenstående kode, laver den en uendelig løkke på den første komando (ftp <servernavn>).

hvis jeg køre komandoerne enkeltvis, virker det fint.

nogen forslag?
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
14. maj 2004 - 13:40 #1
Prøv at lægge følgende i en separat fil, som du kalder <filnavn>:
<user>
<password>
put <sti>
bye

Dette kalder du så fra en bat-fil, som altså indeholder følgende:
ftp -s:"<filnavn>" <servernavn>
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
14. maj 2004 - 14:15 #2
den laver det samme, et uendeligt loop på komandoen
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. maj 2004 - 20:01 #3
Har du kaldt din bat-fil for ftp.bat?

Det er ikke nogen god ide, for så vil den kalde sig selv igen og igen.
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
17. maj 2004 - 09:59 #4
Jo det havde jeg, nu køre den ikke i ring mere, men jeg kan ikke få mine komandoer til at virke.

hvis jeg følger mit eksempel, spørger den om user og password, og tager ikke det jeg har skreve.

hvis jeg bruger cpnielsen eksempel, kan jeg ikke få det til at virke.

er der mulig at jeg kan få et førdigt eksempel på hvordan man gør?
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
17. maj 2004 - 10:44 #5
Tak for hjælpen bertelbrander, har fået det til at virke, hvis du vil have dine poing , kan du bare oprette et svar
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. maj 2004 - 19:01 #6
Jeg forsøger at undgå point.
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
17. maj 2004 - 20:08 #7
øh ok, så lukker jeg spørgsmålet tak for hjælpen igen :-)