Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 09:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! - åbning af fil

Jeg fra én Mac sendt en bunke fla-filer via hotmail til en anden Mac. Disse kan nu IKKE åbnes hos modtageren. \"Acces to \"navn\" denied\" skriver Flash. Jeg HAR givet filerne efternavnet .fla . Både afsender og modtager bruger Flash. What the hell is wrong !?!
Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 10:03 #1
Begge bruger i øvrigt Flash 5
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
14. februar 2001 - 10:04 #2
Da du gemte filerne var du da inde i publish settings?
Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 10:43 #3
nej - var der noget derinde som jeg skulle have taget højde for?
Avatar billede diktator Nybegynder
14. februar 2001 - 10:50 #4
Zip dine filer... og send dem, så er du sikker på, at Hotmail ikke smadrer dine filer.
Brug evt. stuffit
Avatar billede diktator Nybegynder
14. februar 2001 - 11:19 #5
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 11:40 #6
File>Publish Settings... i Flash mappen har du sat et kryds i Protect from import.

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
14. februar 2001 - 11:42 #7
Protect from import. kan være fuldstændig ligegyldig, når det er .fla filen han sender...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 11:48 #8
Du kan også hente Stuffit fra Aladdin system:

http://www.aladdinsys.com/downloads/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 11:49 #9
diktator> jeg er fuldstændig enig, for jeg læste ikke hele teksten.

/per
Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 11:54 #10
Problemet er at filerne IKKE kan sendes igen....derfor hjælper Stuffit mig ikke nu.
Avatar billede diktator Nybegynder
14. februar 2001 - 11:58 #11
Kan mac i filroden genkende .fla filen med ikon?
Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 12:03 #12
nej - jeg måtte selv omdøbe filen så den endte på .fla. Derefter kom flash-ikonet frem - men de kan så alligevel ikke åbnes.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 12:10 #13
Hvis filerne tidligere hed swf, så kan de godt være beskyttet mod import. Samtidig kan du ikke lave en swf fil om, ved at omdøbe den til fla. swf er nemlig et komprimeret format.

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
14. februar 2001 - 12:12 #14
Prøv at tage din uømdøbte fil, og åbne den fra Flash, ved at vælge \'All Files\' i type.
Avatar billede sezam Nybegynder
14. februar 2001 - 12:55 #15
Hmm..hjalp ikke. (hoejrup; filerne hed ikke swf  før - det VAR fla)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 13:41 #16
Filer uden prefix, eller filer der ikke er kendt af server. Vil automatisk blive ødelagt, når du mailer dem til en anden. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

PS. Husk altid at pakke dine filer inden du sender dem, med mindre det et kendt net prefix eks. jpg, jpeg, gif, html, htm mv.

/per
Avatar billede kragekjaer Praktikant
15. februar 2001 - 01:52 #17
Problemet er at efter at have sendt dem med mail, er alle filerne skrivebeskyttede. Højreklik (hvis PC) vælg egenskaber/properties og slå read-only fra.
Avatar billede diktator Nybegynder
15. februar 2001 - 08:10 #18
Apple \"i\" på Mac. - fjerne flueben i låst.
Avatar billede baxie Nybegynder
23. februar 2001 - 11:58 #19
Hvis alt andet fejler og I bare skal have elementerne fra filmen ind i flash, så kan i importere flashfilmen, med lidt held så virker det!

Men hvorfor kan du ikke sende filerne igen?
Avatar billede sezam Nybegynder
23. februar 2001 - 11:59 #20
Fordi det er sendt fra et kursussted - og matr. slettes når kursisterne går ud af døren....
Avatar billede diktator Nybegynder
07. marts 2001 - 19:05 #21
Hva så sezam? - var der ikke noget der kunne bruges ???
Avatar billede sezam Nybegynder
07. marts 2001 - 19:09 #22
Diktator får svarene p.g.a. sin ihærdighed - men filerne fik jeg aldrig åbnet. De blev sikkert smadret af serveren :-(
Avatar billede diktator Nybegynder
07. marts 2001 - 19:11 #23
Har prøver det samme ... -næste gang husker man at pakke dem ;-)