Avatar billede stephansen Nybegynder
19. maj 2004 - 17:08 Der er 7 kommentarer

computer idler inden opstart af BIOS

Min computer når at køre 5 sekunder på harddisken inden den bare står stille, den når ikke at starte BIOS, checke skærm eller Keyboard eller noget alt virker bare dødt.

Problemet skete da mit netkort pludselig ikke virkede, jeg prøvede så at skifte det til en anden PCI port, derefter har den lavet ovenstående.

Jeg har prøvet en del forskellige ting: Jeg har prøvet at skifte ram ud, jeg har taget al udnødvendigt fra computeren (printer, USB etc.) jeg har prøvet at bytte om på min to HD, så master blev til slave og lige omvendt, jeg har prøvet at se om den ville boote fra cd rom, eller evt. floppy, men intet virker.

Mit system er ca. 3 år gammel, to 30 GB IBM HD, Kingston ram, 750 Mhz Athlon Thunderbird, med SOLTEK SL-75KAV motherboard.

Er der nogen der har nogen ide til hvad der kan være galt?
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 17:19 #1
Muligt: Den foretager sig ikke PowerOnSelfTest (POST) OnBoardbatterien kan være død, så jeg foreslår at du clear cmos.
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 17:20 #2
hvis du ikke allerede har prøvet den. ellers har ikke andre forslag.
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 17:26 #3
eller evt. bytte batterien med en ny.
Avatar billede stephansen Nybegynder
19. maj 2004 - 18:11 #4
Tak for hjælpen, men var lige nede på Falkoner Allé hos Føniks, han mente at det absolut ikke kunne være bat. Derimod gik han udfra at CPU'en måske var stået af, han sagde det skete tit på ældre maskiner hvor der havde samlet sig en del støv i blæseren - det var desværre tilfældet på min, hehe. Så nu bestiller jeg ny CPU, så må vi se om det virker
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 18:21 #5
Jeg ved heller ikke så meget om ældre bundkorter, heller ikke så meget om nyere bundkorter, jeg er også her for at blive klogere. Det jeg ved kan måske ikke bruges her på hjemmesiden, men jeg svarer når jeg tror jeg kan gøre til nytte. Måske skulle jeg bare være deltager, ikke noget med at svare, men ser og lære :)
Avatar billede stephansen Nybegynder
19. maj 2004 - 18:37 #6
Hehe, nej du skal da bare blive ved med at svare:-) Der var en af mine kammerater der kom med samme forslag, omkring batteriet. Men ham i butikken han sagde at computeren sagtens kan boote uden batteri, men at den glemmer ting, såsom kl. etc. - så ved vi det, hehe - ses;-)
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 18:51 #7
*S* Ok. Tak for din opbakning :)