Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2004 - 19:22 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

betalingsløsning Net4You.nu - nogle erfaringer ?

Nogle der har erfaringer med http://www.net4you.nu/gateway.htm ?

Gode som (nok især) dårlige ønskes ?

Sekundært spm.: hvorfor er der så mange der vælger DIBS ? det koster jo en (efter min mening) urimelig formue!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. maj 2004 - 19:39 #1
Ang DIBS, så er det helt klart fordi deres løsning VIRKER!  og deres support/service er i top.
Avatar billede thomashove Nybegynder
19. maj 2004 - 19:48 #2
benytter pt. både DIBS og NET4YOU.

Hvis du bare skal have en simpel netbutik er NET4YOU ganske udemærket - men hvis du har brug for mange avancerede funktioner og statistikker er DIBS klart at foretrække.

med hensyn til support osv. synes jeg begge er OK.
Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2004 - 21:27 #3
Det jeg mest pris på er.. stort set alle betalingsvarianter, at kunne gøre gatewayen transparent samt remote capture.

Hvis jeg vil ovenstående koster det mig 6.500,- om året hos net4you. Hos DIBS vil det koste 10.995,- i opstart + 10.740,- om året - der er dælme stor forskel.

Hvad er det jeg overser (af vigtige ting) som DIBS kan - men ikke net4you ?

thomashove>> har du oplevet nogle problemer hos net4you m.h.t. stabilitet ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 21:31 #4
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så dyrt.

Hos freepay.dk kan du få det en betalingsløsning for 2388 kr (+ moms)om året.

Der er ikke noget oprettelsesgebyr.

Til gengæld er deres løsning ekstremt simpel, uden statistik eller noget hurlumhej. Men det virker, og det er jo det vigtigste :)
Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2004 - 22:42 #5
nan>> freepay.dk opfylder så vidt jeg ved ingen af ovennævnte 'Det jeg (sætter) mest pris på er.. ' - for kr. 2500,-hos net4you pr. år. får du en hel del mere..
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 22:50 #6
Det er nok rigtigt, kender ikke rigtig så meget til det, det var bare mit indtryk at du mente at prisen var for høj. Men kan godt se sammenhængen nu :)

Hvad menes der med at gøre gateway'en transparent?
Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2004 - 23:12 #7
alle priser over kr. 0,- er for høje :)

transparent = gennemsigtig = kunden opdager ikke at der gennemføres gennem tredie part
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:15 #8
oki :)

Men er det ikke bare at have en form (som freepay) hvor du trykker send, og så går via freepay enten til side1 eller side2 (på din side) alt efter om den blev gennemført?
Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2004 - 23:19 #9
jeps - hvis bare man kan undgå at nogle sider fra gatewayen vises.
Avatar billede thomashove Nybegynder
20. maj 2004 - 12:38 #10
har ikke oplevet stabilitetsproblemer hos NET4YOU.

Du nævner dog remote capture (eller "instant capture" som det hedder hos DIBS) hvis du dermed gerne vil slippe for manuelt at skulle gennemføre betalinger kan det pt. godt blive et problem hos NET4YOU.

I mit firma har vi x-antal betalings sites - hvor vi faktisk er ved at flytte dem alle til NET4YOU netop på grund af at DIBS vil have penge for selv de simpleste ting....- hvilket gør dem ret dyre - det store problem er dog at NET4YOU ikke pt. kan gennemføre betalinger automatisk. De har dog lovet os at det vil kunne lade sig gøre fra d. 07.06.2004 - men om det kommer til at holde ved jeg ikke.

Jeg synes personligt at DIBS er mere proffesionelt - og de har mange fede features hvor de bedste er flg:

1) mulighed for at sætte dit betalings site op på et utal af måder.
2) sende en e-mail når der er en ny betaling
3) betalingsstatistikker
4) sikkerhedsfeatures omkring en betaling (MD5 kontrol, afvisning af mistænkelige betalinger mv.)

alle ovenstående ting har NET4YOU ikke - det eneste du har er en liste med betalingerne - og dem kan du så gennemføre eller annulere (bemærk at man ikke kan fortryde en handling (som hos DIBS) - så hvis du kommer til at annulere en betaling er det bare synd...)

.....men min konklusion er stadig at jeg synes at DIBS er for dyre. Så hvis du bare skal bruge det til et simpelt betalings-site vil jeg anbefale NET4YOU - eller en anden af de billige
Avatar billede ricky Nybegynder
20. maj 2004 - 13:54 #11
thomashove>> tak for det - det var lige hvad jeg havde brug for. det stemmer ret godt overens med mine egne formodninger.

hvad angår net4you har jeg snakket med dem og de påstod at de godt kunne remote capture.. og at de ville lægge noget info op på deres hjemmeside fredag.. hmm.. nu må vi jo se - ud fra det du skriver lyder det jo ikke som om at de kan - det er klart en afgørende faktor for mig.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. maj 2004 - 22:19 #12
update: snakkede med Arne fra net4you 22/05.. remote capture skulle være lige på trapperne.. desuden en række andre forbedringer/tiltag.
Avatar billede thomashove Nybegynder
23. maj 2004 - 22:52 #13
ok - det vil jeg se frem til :-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2004 - 01:24 #14
Der er også Interpay.dk de tager 149 om måneden.. og der er transparent på :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
24. maj 2004 - 02:10 #15
narj.. den går vist heller ikke.. interpay.dk kan jo intet ud over de mest basale funktioner.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2004 - 10:57 #16
hvad vil du have den til da.. det vigtigste er vel at du kan hav e dine penge, er det det ikke :-), fordi hvis du vil lave stats og sådan noget.. kan du jo selv... Hvis du selv kan lave et tranparent system, som du vil, burde det ikke være særligt svært at lave stats, og de andre ting. Men ellers er der cashcow (Det er gratis), så kan du jo selv kører det. Men der skal du så bruge et ssl-cert. og det koster også lidt jo. Så intet er gratis. :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
25. maj 2004 - 11:21 #17
Som jeg skrev tidligere.. "stort set alle betalingsvarianter, at kunne gøre gatewayen transparent samt remote capture."

og det kan jeg hos Net4You (og DIBS). De tilbyder, hvad jeg vil kalde, modne produkter.

Set med mine øjne ligner interpay, freepay og langt de fleste andre betalingsgateways nogle mere eller mindre tilfældige løsninger, lavet af folk der ikke selv har erfaring i e-handel.

Det handler også i høj grad om at kunne optimere forretningsgange og det tilbyder 95% af gateway-udbyderne ikke.

Efter at have brugt en hel del tid på at vurdere (og snakke) med Net4You og DIBS vil jeg endda gå så langt som til kraftigt at anbefale Net4You frem for DIBS. Ud fra hvad jeg har hørt/set vil Net4You komme til at tilbyde produkter og muligheder som overgår DIBS på en række væsentlige punkter. Og priserne er blandt de absolut laveste.

Net4You lider lige nu under ikke at være særlig kendte (samt ikke at være særlig informative på deres hjemmeside).. men tro mig.. det kommer og de kommer til at give DIBS m.v. mange grå hår i hovedet.
Avatar billede ricky Nybegynder
25. maj 2004 - 11:24 #18
som det også kan ses i ovenstående indlæg fra thomashove vælger hans firma at flytte deres aktiviteter hos DIBS over til Net4You - og det er jo nok ikke tilfældigt at det lige præcis er Net4You der vælges..