Avatar billede vesterby Nybegynder
22. maj 2004 - 16:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

cannon ixus 500 vs Olympus 410

hej
Med fare for at gentage et ? som sikkert er blevet brugt flere gange før , prøver jeg nu aligevel.
Jeg skal købe et digital kamera og har kigget på flere mærker og en masse test af de forskellige kameraer.Det skal lige nævnes at jeg ikke aner ret meget om digi foto. Men er nu nået ned til 2 stk cannon ixus 500 eller et Olympus 410 .
Mit ? er så hvilket et skal jeg vælge. Og det skal være et af dem!! Da jeg ellers kan begynde helt forfra og jeg er blevet forvirret nok :-)
Mvh
Vesterby
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2004 - 21:03 #1
Mit råd er dett.

start med at sammenligne de to her

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Læs hvad de mennesker der faktisk har købt kameraene siger om dem, læs især  de negative ytringer.

Dpreview er et genialt site når du skal vælge kamera, med lidt held kan du finde personer der har stået med det samme valg som dig. Jeg brugte selv sitet da jeg skulle vælge for 8 måneder siden. Jeg har nu købt et sony 717 og er begejstret
Avatar billede vesterby Nybegynder
24. maj 2004 - 08:13 #2
det er ellers en rigtig god side
og jeg har nu sammenlignet en del canon og olympus kameraer
og mit største problem er nu hvilket der laver mindst røde øjne ved brug af blitz
takker
Avatar billede vesterby Nybegynder
25. maj 2004 - 20:25 #3
nu har jeg testet en del og er gået lidt væk fra olympus hvilket lader mig tilbage med canon, som jeg nok ændrer til en canon 430