Avatar billede simonhoejer Nybegynder
22. maj 2004 - 23:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opgradere XP Home til Pro

Jeg kører med XP Home edition, men har en problem da jeg arbejder meget med ASP og Home edition ikke kan kører PWS eller IIS.
Jeg har ladet mig fortælle at Home Edition bare er en skrabet udgave af Pro, hvor Microsoft har lukket af/blokeret for nogle af funktionerne, og at de alle sammen ligger der et eller andet sted i "dybet".
Så mit spg. er om der findes en eller anden lovlig måde at åbne op for det hele igen og lave Home Edition om til Pro. Har Microsoft lavet en eller anden form for opgradering fra Home til Pro, så jeg ikke behøver at gå ud og købe et helt nyt styresystem, men i stedet kan spare nogle penge og nu jeg allerede har betalt for den "første del".
På forhånd tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 23:55 #1
Nej - for at få pro udgaven SKAL du købe nyt styresystem!
Avatar billede amphetamine Nybegynder
22. maj 2004 - 23:59 #2
Så vidt jeg ved kan PWS/IIS fint installeres på Home udgaven?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 00:05 #3
Mit svar er stadig korrekt: "Så mit spg. er om der findes en eller anden lovlig måde at åbne op for det hele igen og lave Home Edition om til Pro"
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
23. maj 2004 - 00:31 #4
PWS/IIS kan godt instaleres på Home hvis man går ind og piller ved indholdet i nogle af systemfilerne, men det er for risikabelt og ikke helt i tråd med copyright. John_stigers får point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 01:02 #5
Og home udgaven bliver ikke pro af at få installeret IIS/PWS - laaaangt fra :)

Tak for point :)