Avatar billede boogjanne Nybegynder
24. maj 2004 - 08:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk filnavn VBA/Excel

Kan jeg få en Excel-makro til at foreslå filnavn som f.eks. Forbrug & dato ?
Avatar billede martin_moth Mester
24. maj 2004 - 11:36 #1
Ja.

Dim Filnavn As String
Filnavn = "Ta-daa-" & CStr(Format(Now(), "dd.mm.yyyy")) & ".xls"
MsgBox Filnavn
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. maj 2004 - 11:46 #2
Kigger lige med.

Det virker fint hos mig, dvs. jeg får msgboxen op, som du har beskrevet. Kan man også få den til at gemme det automatisk under det filnavn?
Avatar billede martin_moth Mester
24. maj 2004 - 13:47 #3
Dim Filnavn As String
Filnavn = "Ta-daa-" & CStr(Format(Now(), "dd.mm.yyyy")) & ".xls"
ChDir "C:\"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Filnavn

Gemmer workbook på c:\ - ret selv stien
Avatar billede bak Seniormester
24. maj 2004 - 16:05 #4
Hvis du vil starte med et forslag og have mulighed for at ændre dette så brug denn

Dim MyFileName As String
MyFileName = Application.GetSaveAsFilename("c:\forbrug " & Format(Now, "dd-mm-yy") & ".xls")
If MyFileName <> "False" Then ActiveWorkbook.SaveAs MyFileName
Avatar billede boogjanne Nybegynder
24. maj 2004 - 22:44 #5
Tak for hjælpen. Det er guld værd med al den viden I repræsenterer.
Avatar billede martin_moth Mester
07. juli 2004 - 09:52 #6
Det er fordi vi er så pisse kloge

Noooot
Avatar billede boogjanne Nybegynder
07. juli 2004 - 11:28 #7
Selvfølgelig har du ret.
Klarer du også det VBA spørgsmål jeg lige har indsendt?
Hilsen