Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 21:40 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

uddeling af point?

Jeg har læst i Skspertens "guide" om hvordan man deler point ud.
Men jeg har altså ikke helt forstået det?

skal jeg oprette et spørgsmål som bare hedder "point til [brugernavn]" (og erstatte [brugernavn] med navnet på en bruger) :Þ

er det sådan?
Avatar billede mugs Novice
25. maj 2004 - 21:43 #1
Hvis du har et spørgsmål hvor du har fået et svar du ønsker at acceptere, skal du markere brugeren's navn og derefter trykke på accepter.

Prøv selv her at lægge et svar. Find dit eget navn og tryk på accepter. Du vil også se mit navn, men det skal du ikke markere.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2004 - 21:43 #2
Hvis du tænker på dette spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/502421, så beder du de(n) respektive bruger(e) om at smide svar, hvorefter du kan uddele point.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 21:46 #3
okay :) men hvorfor skal jeg ikke acceptere dit?
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 21:48 #4
Fordi spørgsmål om Eksperten pr. kotume er gratis !-)
Avatar billede mugs Novice
25. maj 2004 - 21:48 #5
fordi spørgsdmål vedr. eksperten pr. kotüme ikke koster point. Jeg lagde et svar så du kan prøve at vælge mellem flere svar.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 21:48 #6
taskmgr, ja det var det spørgsmål ;) tak ska I ha begge to!
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 21:49 #7
okay :)
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 21:57 #8
>>mugs

Kan det passe, at det er dig, jeg også før har set bruge den underlige stavemåde på kotume ?-)

Grunden til y-lyden er så vidt jeg ved, at ordet er kommet fra fransk, så det tyske ü er helt ved siden af, men det er også fuldt acceptabelt på dansk at skrive kotyme !-)
Avatar billede mugs Novice
25. maj 2004 - 21:59 #9
Hvis det er min eneste stavefejl er det da billigt sluppet
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 22:04 #10
*g*
Avatar billede pcmalle Juniormester
26. maj 2004 - 09:37 #11
Øhh...hvor skal brugerens navn markeres og hvor skal der trykkes accepter.
Jeg har kun en knap der hedder Abonnér??
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2004 - 10:10 #12
pcmalle >>  det er kun den oprindelige spørger som har mulighed for at acceptere et svar.
Avatar billede pcmalle Juniormester
26. maj 2004 - 10:26 #13
catbody>> Jep, det ved jeg.
Jeg har oprettet et spørgsmål i en anden kategori og fået nogle svar.
Jeg kan bare ikke give nogle point, fordi jeg der også kun har en knap der hedder Abonnér(hvad er den så til)?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 10:29 #14
http://www.eksperten.dk/spm/502635

Der er ingen svar at accepåtere kun kommentarer. Du må bede brugerne lægge et svar.
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 10:30 #15
Nu har jeg lagt et svar, og så skal du gerne kunne acceptere. Det skal du dog ikke men marker mit navn og afvis det.
Avatar billede pcmalle Juniormester
26. maj 2004 - 10:35 #16
mugs >> Tak for det. Det var det der var problemet.
Når folk anvender "kommentarer" istedet for "svar", er det så fordi
de ikke er interesseret i at få point?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 10:42 #17
pcmalle > Der er vel nogle enkelte der ikke er interesseret i point. Hvorfor har jeg aldrig fordybet mig i. Jeg modtager point, fordi jeg synes det er en sjov måde at få en venskabelig konkurrence igang.

Nogle brugere lægger først et svar, når spørgeren har afprøvet et svar og beder vedkommende lægge et svar.

I dit tilfælde ville jeg lægge en kommentar og bede een eller flere brugere lægge svar, fordi du har afprøvet deres forslag og fundet det korrekt.

Men vi er jo alle forskellige.
Avatar billede fennec Nybegynder
26. maj 2004 - 10:59 #18
mugs >>
Det er fordi vi ikke vil tage point inden problemet er blevet løst. Ofte skal der en længere "samtale" igang, fordi løsningen lige skal tilpasses, hvilket vi selvfølgelig også hjælper med :o)

også fordi vi ikke gider skifte fra kommentar til svar hver gang vi laver et indlæg ;P
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 11:02 #19
fennec > Tjaa, det er jo også en grund, og den ene kan jo være lige så god som den anden :o)
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2004 - 11:12 #20
mange brugere lægger kun kommentarer, da det kan mindske muligheden for forkert tildeling af points, og lægger så først et svar når spørgeren beder om det.
Avatar billede fennec Nybegynder
26. maj 2004 - 11:15 #21
mugs >>
nemlig.....

Bare ?'et bliver lukket, så man kan se, at der er kommet en løsning (hvis der var en)