Avatar billede zaibot Nybegynder
25. maj 2004 - 22:23 Der er 8 kommentarer

Flash websites

Hvilke programmer bruger man til at lave "flash websites" hvis man vil starte fra bunden med den slags.
Jeg er fortrolig med html, og har rodet lidt med forskellige mindre CMS websider. Har også rimelig stort kendskab (8 år) til Photoshop, hvis det har nogen betydning.

Men en side som feks www.imgn.dk er altså temmelig lækker efter min mening, men hvordan kommer man i gang med den slags..?!?

Er det Adobe Golive eller Dreamweawer eller hvad...?

Findes der nogen opensource "flashwebsites systemer"? Lidt ligesom PostNuke, men bare mere flash orienteret?

Jeg har selv lavet siden www.zaibot.dk (jaja, grin bare :).. ), som er en tilpasset udgave af www.dixit.net ´s CMS.
Men jeg vil gerne et skridt videre nu, og prøve at arbejde med flash.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2004 - 22:31 #1
Først og fremmest bruger man Macromedia Flash ;) - (www.macromedia.com)

..men billederne du vil bruge til dit website kan laves i lige hvad du lyster, flash understøtter de gængse billedformater. De bedste resultater fåes efter min mening med png formatet.

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2004 - 22:46 #2
..og for at svare lidt videre, så har http://www.templatemonster.com/flash-templates.php nogle flashtemplates hvis det er noget i den stil du tænker på?

www.flashkit.com har masser af source filer man kan rode igennem (men det kræver at man har flash, en 30 dages trial kan downloades fra macromedias website)
Avatar billede zaibot Nybegynder
25. maj 2004 - 23:14 #3
Tak for det indtil videre mat, men ser lige om der kommer flere gode tips!
Er i fuld gang med at hente en trial af Macromedia FlashMX.

De templates ser meget spændende ud, og jeg går ud fra at det er ovenstående program jeg skal bruge for at "tilpasse" en af deres templates.
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2004 - 23:27 #4
Jeg ved ikke om templatemonster giver dig fla-filerne med (*.fla er filfomatet du skal bruge for at redigere en flash fil). Sandsynligvis får du en swf (en publiseret fla) og nogle dokumenter den bruger til at tilpasse indholdet, og så er det dem du redigerer i.
Avatar billede zaibot Nybegynder
26. maj 2004 - 00:44 #5
Jo jeg har hentet en "test fla-fil" fra deres webside, og er i fuld gang med at redigere i den i FlashMX. Men det kræver vist MEGET tid at blive fortrolig med alt det her! Men spændende er det da :)
Avatar billede mat Nybegynder
26. maj 2004 - 20:21 #6
hehe jaeh, det tager lidt tid...men der er næsten altid hjælp at hente i programmer > flash, her på eksperten :)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
26. maj 2004 - 20:23 #7
Hvis du vil være hardcore.. Så start på SVG.. ;)
http://www.w3schools.com/svg/default.asp
Avatar billede pizzaria Nybegynder
26. maj 2004 - 20:26 #8