Avatar billede ulrik10 Nybegynder
27. maj 2004 - 09:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windos popup-trayikon program, med timer funktion

Hej eksperter

Jeg skal lave et program som ligger i tray'en.
Når programmet eksekveres; startes en timerfunktion, som kommer med en slags "remeinder" (et vindue med en tekstboks, der henter sin tekst et eller andet sted fra fx konstanter i programmet eller en ekstern fil, samt en OK-knap, og måske en "udsæt 5 min" knap, hvis det er muligt), fx hver anden time...

Jeg har desværre kun erfaring med PHP, hvilket vidst ikke helt er beregnet til dette formål!

Jeg har ikke noget specielt krav til et bestemt programmeringssprog, bare det virker.. :)

Alle løsningsforslag er velkomne!

Mvh Ulrik

PS Hvis det ikke er muligt at få lagt programmet i tray'en; gør det ikke noget. Bare det kan komme med et popup vindue; efter en tidstabel.
Avatar billede alvion Nybegynder
27. maj 2004 - 11:08 #1
Du skal bruge C++, og så skal du læse denne artikel:
http://www.codeguru.com/Cpp/COM-Tech/shell/icons/article.php/c1335/

Men hvis du aldrig har kodet andet end PHP, så skal du nok starte et andet sted. Køb en bog om programmering i C/C++ og køb Charles Pretzold's "Programming Windows" (biblen indenfor windows programmering i C/C++).
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:54 #2
Har selv fundet ud af noget i VB....
Lukket

Ellers tak til alvion