Avatar billede nettrain Nybegynder
27. maj 2004 - 20:10 Der er 20 kommentarer

*.ldb fil låser min database

Når jeg logger på min server med ftp og skal opdatere min databasefil via ftp er den ofte låst (kan ikke oerskrive eller slette databasen filen) og der ligger både en alm *.mdb fil men der er også ne *.ldb fil...

Hvad gør denne *.ldb fil og hvordna undgår jeg den er der så jeg kan opdatere min database fil?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:23 #1
.ldb file contains information about who is using the database. It will normally get removed when the last user exists the dB.

So if it is still there then it is maybe becaus esomeone is connected and you can therefor NOT overwrite.
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:24 #2
If an error occurs in the application then the .ldb file may not get removed, you can try and deleted this and then copy your MDB.
Avatar billede nettrain Nybegynder
27. maj 2004 - 20:25 #3
den forsvinder også af sig selv... der kan bare gå mange timer... er der noget man kan gøre ved det?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:29 #4
Normally it should "forsvind" as soon as the last connection is closed.
It may be because you have an error in your application which is not closing all connections.
You can try deleting the .ldb file manually.
Avatar billede nettrain Nybegynder
27. maj 2004 - 20:31 #5
in my application??? the *.asp file?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:34 #6
Yes, your ASP file!
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:34 #7
Close connections as soon as you are finished with them!
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:34 #8
OPen connection
Read/Write etc.
Close connection
Avatar billede nettrain Nybegynder
27. maj 2004 - 20:35 #9
aahh and the close script look like....?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 20:39 #10
cn.close 'cn = connection
set cn = Nothing 'Maybe not necessary in ASP
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 21:09 #11
does this help nettrain?
Avatar billede jensen363 Forsker
28. maj 2004 - 07:55 #12
Hvis du har problemer med *.ldb filer / filreservationer generelt, skyldes dette som ofte, at databasen ikke er lukket korrekt. *.ldb-filen kan du som sådan ikke undgå, men som Terry skriver, genereres den i det øjeblik databasen aktiveres, og forsvinder i det øjeblik databasen deaktiveres ... korrekt ;)
Avatar billede nettrain Nybegynder
28. maj 2004 - 13:06 #13
Ok det vil altså sige det gælder om at få lukket min database med en close sætning... mangler bare lige at vide hvor den close sætning skal sidde og hvordan den skal se ud.. sådna helt præcist.. :D
Avatar billede jensen363 Forsker
28. maj 2004 - 13:15 #14
DoCmd.Quit skulle kunne gøre det ... i forbindelse med en funktionsknap

The Quit method of the DoCmd object carries out the Quit action in Visual Basic. For more information on how the action and its argument work, see the action topic.

Syntax

DoCmd.Quit [options]

The Quit method has the following argument.

Argument Description
options One of the following intrinsic constants:
  acQuitPrompt
  acQuitSaveAll (default)
  acQuitSaveNone

If you leave this argument blank, the default constant (acQuitSaveAll) is assumed.

Remarks
The Quit method of the DoCmd object was added to provide backward compatibility for running the Quit action in Visual Basic code in Microsoft Access 95. It's recommended that you use the existing Quit method of the Application object instead
Avatar billede terry Ekspert
28. maj 2004 - 16:52 #15
jensen363>I think this is in an ASP application :o)

nettrain>Somewhere in your ASP code you read/write from the database, I am guessing that you open a recordset. You need to close recordset after you have finished using it.
Avatar billede jensen363 Forsker
29. maj 2004 - 22:21 #16
Sorry > ;)
Avatar billede nettrain Nybegynder
02. juni 2004 - 21:02 #17
Yes i understand i must close the recordset... but i need the exact code.. please.. :-D
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2004 - 21:03 #18
can we see YOUR code?
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2004 - 19:22 #19
We need to see your code before we can tell you how to alter it!
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 19:38 #20
!