Avatar billede luka Nybegynder
29. maj 2004 - 20:29 Der er 11 kommentarer

problemer med stofanet

Hejsa...

Jeg ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig...Jeg har nogle problemer med stofanet som jeg ikke selv kan klare, når jeg åbner for at komme på nettet, starter den på en anden startside end jeg har sat den til, og hvis jeg prøver på at koigerer den startside til den som jeg vil have som startside, så er den gal igen efter at jeg har genstartet eller har haft pcén lukket og starter op igen, hvad skal jeg gøre?
En anden ting er, at hvis jeg feks er onlin og går på dating.dk så sker det ofte at jeg pcén "fryser" hvis jeg er inde og læse en profil, eller os lukker den min browser ned så jeg skal starte forfra igen og igen....Hvordan løser jeg de problemer?

Luka
Avatar billede espersen Novice
29. maj 2004 - 20:40 #1
Følg denne vejledning : http://www.eksperten.dk/artikler/127

Det er ikke Stofa der er noget galt med
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 20:48 #2
Stop ved punkt 4 og læg logfilen herind, så skal vi nok kigge den igennem for dig.
Avatar billede luka Nybegynder
29. maj 2004 - 22:09 #3
Hejsa og mange tak for jeres hjælp, desværre har det ikke hjulpet på tingene, den starter stadig op på den forkerte startside, men den fandt en masse filer som jeg så har slettet, altså dem som den foreskrev at jeg skulle slette

Luka
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 22:17 #4
Hvor er Hijackthislogfilen?
Det er den vi gerne vil se.
Avatar billede luka Nybegynder
29. maj 2004 - 22:22 #5
Hvis jeg har gjort det rigtigt, så er den her, håber I kan hjælpe, jeg har scannet en gang før, men de filer kan jeg ikke finde, så dette er det sidste af det som jeg kan finde, og den laver som sagt stadig ballade

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:21:48, on 29-05-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
F:\WINDOWS\System32\smss.exe
F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
F:\WINDOWS\system32\services.exe
F:\WINDOWS\system32\lsass.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\WINDOWS\Explorer.EXE
F:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
F:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
F:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
F:\WINDOWS\System32\snmp.exe
F:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
F:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\Documents and Settings\Michael Rasmussen\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchweb2.com/
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE F:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "F:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 22:26 #6
Øhh, har du selv fixet linier?
De kan genskabes, hvis du har kørt HJT i udpakket tilstand, har du kørt den direkte fra en .zip fil, så kan de ikke.
Den der skal væk nu er den her:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchweb2.com/
For at genskabe det du har fixet selv:
Kør hijackthis igen, klik på config->backups, marker linierne en af gangen og klik på Restore, læg så den genskabte logfil herind.
Avatar billede luka Nybegynder
29. maj 2004 - 22:31 #7
okey, det prøver jeg så lige imorgen...jeg skal desværre tidligt op, så jeg bliver nød til at smutte nu, men hvis du gider kigger på det imorgen, så vil jeg blive glad for det her er til at få grå hår af*S*

Luka
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 01:11 #8
tjaaaa... vejledningen siger at du ikke selv bør fixe med HiJacjThis..

Dit XP mangler også seriøst mange opdateringer som du skal have installeret...... dvs. uden opdateringer er XP ret usikker.
Avatar billede luka Nybegynder
30. maj 2004 - 13:32 #9
tak for hjælpen drenge....jeg ved godt at min XP er usikker, så jeg må hellere få en "rigtig" vers af XP så jeg kan køre opdateringerne, men indtil videre virker det.
Jeg har desværre ikke nogle point at give af, da jeg kun har 5 så det er ikke fordi jeg ikke vil give nogle points for jeres svar, men indtil videre kan jeg ikke rigtig.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 13:39 #10
Helt i orden med mig, købmanden griner alligevel når jeg tilbyder ham 200 Ekspertenpoint for en kasse øl. ;o)
Du lægger bare svar og tager dine point retur.
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 13:49 #11
;o)