Avatar billede luka Nybegynder
30. maj 2004 - 03:55 Der er 9 kommentarer

HT teknologiens under

Hejsa...jeg har lige læst at hvis ens processor understøtter HT så vil der være to vinduer i windows jobliste, hvilket vel egentlig nok siger sig selv et eller andet sted, men jeg har lige været ved at kigge på min egen, og der er kun ét vindue selvom min processor skulle understøtte HT, det forstår jeg ikke....er der nogle som kan hjælpe mig med et bud på det, det er en presott 2800/800 processor?

Mick
Avatar billede egidiussen Nybegynder
30. maj 2004 - 06:26 #1
Hejsa
Jeg har aldrig hoert om, at der skulle vaere to vinduer - det er sikkert bare noget sludder (det er jeg naesten sikker paa).
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. maj 2004 - 08:37 #2
Saa vidt jeg har hort skulle der vaere 2 vinduer*antal af processorer i windows. Jeg kan sige at i vores linux maskiner der har processorer der understotter HT kan man se 2*antal processorer, noget lign joblisten i windows.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2004 - 09:00 #3
der er kun et vindue og en bruger, så det er andre steder der bruges HT i.
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
30. maj 2004 - 09:09 #4
i joblisten i fanebladet ydeevne kan man se at der er 2 processorer. Den deler nemlig arbejdet op --> http://www.ebruger.dk/cpu.gif
Avatar billede luka Nybegynder
30. maj 2004 - 11:58 #5
hey aspbuilder det er også på det link at jeg har set det og derfor undre mig over at der ikke er to på min maskine, så jeg tænkte om det evt var fordi det skulle sættes op i BIOS eller noget...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2004 - 13:50 #6
HT skal du enable i bios, ingen andre steder.
Har du ikke HyperTrad i bios ser du kun et vindue.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2004 - 13:50 #7
HyperTrad=HyperTread
02. juni 2004 - 16:20 #8
Som retaxes skriver, så skal HT være enabled i CMOS "BIOS", og så skal du have installeret en multi processor HAL (Hardware Abstraction Layer). I Windows NT og 2000 skal du gøre det manuelt, HVIS operativ systemet er installeret med HT disabled.
Jeg ved ikke om XP selv/automatisk kan køre en HAL opgradering
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2004 - 16:51 #9
rogerrabbit> XP finder selv ud af det