Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
30. maj 2004 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

at gemme "slices"

Hej,
Hvordan bruger man " slice" funkionen?

Jeg prøver på at dele et billede op, så jeg kan få nogle små billeder der kan bruges som enkelte links.. Nu er de delt ind (med den der slice funktion), men hvordan gemmer man dem som enkeltbilleder?

- Thomas
Avatar billede spe Nybegynder
30. maj 2004 - 15:55 #1
Det gør du ved at vælge Sace for Web og her indstille kvaliteten. Når du trykker ok til at gemme vælger du Image Only, så laver Photoshop en mappe Image hvor alle dine slices ligger som hver sin billede fil du så kan indsætte på en hjemmeside.
Avatar billede spe Nybegynder
30. maj 2004 - 15:56 #2
Sace=Save
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
30. maj 2004 - 16:02 #3
mange tak!
Avatar billede spe Nybegynder
30. maj 2004 - 16:03 #4
Hvis dine billeder skal ligge side om side på din hjemmeside kan du også gøre følgende: Del op som du har gjort, vælg værktøjet Select Slice tool som ligger sammen med sliceværktøjet (får du frem ved at klikke på slicetool og holde musetasten nede så kommer select slice tool frem)
Med Select slice kan du dobbeltklikke på hver slice og i dialogboksen du får frem kan du indtaste link-adressen.
Når du så gemmer med Save for web skal du vælge Image og Html. Så laver Photoshop en htmlside med koden til placeringen af hvert af de små slices og med linkadressen (URL-en).
Denne html side kan du bygge videre på eller du kan åbne den i en html-editor eller et tekstbehandlingsprogram og kopiee koden. Sætte koden ind på det html dokument hvor du skal bruge dine links.

Huske at holde mappen Image sammen med den html-side photoshop lavede hvis du vil bruge den eller sammen med den html-side du kopiere koden ind i. Dette for at stien, der står i koden, til billederne er korrekt.
Avatar billede spe Nybegynder
30. maj 2004 - 16:03 #5
Selv tak :-)