Avatar billede java_frank Nybegynder
01. juni 2004 - 08:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Comport problemer med Siemens M55

Hey Experts.

Jeg har købt mig et datakabel hos www.cellshoppen.dk Men Ak jeg kan ikke få forbindelse til min mobil, de forskellige programmer jeg har prøvet, kan ikke finde min tlf. Jeg har prøvet under Win2000 og WinXP. Er der nogen der kender til problemet og kan hjælpe mig ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2004 - 08:19 #1
Der er flere ting.

1. Det virker tilsyneladende ikke altid med comports forbindelsen!
2. Du skal være opmærksom på om andet software har initieret comporten inden siemens programmet gør! (for så kan du ikke bruge porten)
Avatar billede java_frank Nybegynder
01. juni 2004 - 10:17 #2
Og hvordan får JEG styr på Comporten ?
Eller skal jeg købe mig et USBkabel istedet(ikke den løsning jeg havde håbet på) ?
Avatar billede cerb Nybegynder
01. juni 2004 - 14:59 #3
hvilke programmer har du brugt ?
Avatar billede java_frank Nybegynder
02. juni 2004 - 08:01 #4
Jeg har brugt 'Siemens Data Suite ver 1.0.0.76'
Avatar billede cerb Nybegynder
02. juni 2004 - 09:55 #5
Det virker ellers fint hos mig, jeg har godt nok USB kabel men det burde ikke være noget problem, prøv evt at søge efter din telefon i programmet
Avatar billede java_frank Nybegynder
02. juni 2004 - 10:35 #6
USB virker også anderledes end COM mht. initiering af porten, og det er det der problemt med win2000 og winXP.
SDS'en tilgår COM direkte, men Win2k og WinXP har "sat" sig på porten(har jeg læst mig til)

Under Win98 er der ikke noget problem, men det er ikke den Windows jeg bruger.
Avatar billede cascam Nybegynder
02. juni 2004 - 14:11 #7
Hej. Du skal kontakte Siemens Support og så forklare dem dit problem så sender de dig lynhurtig (indenfor ca 24timer)en fil som du skal installere og så virker det !!  Jeg havde samme problem med SL55 og det ordnede denne fil.
Mvh. Cascam
Avatar billede java_frank Nybegynder
03. juni 2004 - 09:25 #8
Jeg har lige snakket med Siemens Support, men han snakkede kun om at fjerne min comport og installere den igen og prøve at installere SDS igen. Og da jeg nævnte at du havde fået en fil til at klare problemet lød han meget uforstående og han ville lige prøve at høre de andre med igen kendte til den løsning.
Var det ikke så'n at du kunne sende den fil til mig ?
Pretty please - with sugar on top...
Avatar billede java_frank Nybegynder
03. juni 2004 - 14:43 #9
Op i ..... jeg har opgivet at bruge mit Com kabel og købt mig et USB.
Og nu køre det med SDS.
Avatar billede java_frank Nybegynder
03. juni 2004 - 14:44 #10
så jeg lukker og slukker for denne tråd