Avatar billede groggy Nybegynder
02. juni 2004 - 09:07 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Formmail hos b-one

Jeg har siddet og prøvet at få en formmail til at virke på min hjemmeside, men må efterhånden bide i græsset og give op. Så jeg håber en af jer kan lave koden for mig.

Mit domæne ligger hos b-one, og så vidt jeg kan forstå bruger de chili!mail!

Der skal være tre input felter hvilke er: Navn, Afsenderens email og så selve indholdet af emailen.

Jeg håber I kan hjælpe

Med venlig hilsen

Groggy
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juni 2004 - 09:19 #1
Dette er fundet på b-one.dk:

Hvordan opsætter jeg FormMail?

For at få FormMail-scriptet til at virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>

;)
Avatar billede jps6kb Novice
02. juni 2004 - 09:20 #2
B-One's eget eksempel

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede jps6kb Novice
02. juni 2004 - 09:20 #3
Argh... høj-hastigheds-Kim... ;)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juni 2004 - 09:21 #4
Generelt skal man altid "surfe" lidt rundt på ens udbyders hjemmeside for at se om man kan finde noget information ;)

/rosenberg
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juni 2004 - 09:22 #5
Hehehe.....Kender det selv ;)
Avatar billede groggy Nybegynder
02. juni 2004 - 10:14 #6
Ak ja. Er der ikke noget med at øjnene er det første man bliver blind på? ;) Havde ellers kigget rundt på deres side.

Det virkser næsten 100% nu. Det eneste problem er, at jeg ikke kan få den til at skrive noget indhold i selve emailen. Navn og email er ikke noget problem. Men den bruger der sender emailen skal helst kunne skrive en besked...
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. juni 2004 - 10:18 #7
prøv med
<input type="hidden" name="body" value="tekst til indholdet af mailen">
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 10:19 #8
har du en: <textarea name="Comments" rows=5 cols=50></textarea>
Avatar billede groggy Nybegynder
02. juni 2004 - 10:21 #9
Nu virker det. Det var fordi jeg kaldte mit textarea for body.

Jeg siger tak for hjælpen til jer alle. :)
Avatar billede groggy Nybegynder
02. juni 2004 - 10:22 #10
ellebaek >> Hvis du vil have point for hjælpen må du lige ligge et svar...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 10:26 #11
jeg smider et svar.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 10:27 #12
men ikke mere end 10 til mig..
og så 20 til rosen og jps
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 10:27 #13
(synes jeg ;-))
Avatar billede groggy Nybegynder
02. juni 2004 - 10:37 #14
Rosenberg får 40 da han var før jps6kb og ellebaek får 10 efter eget ønske. :)

Endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 10:38 #15
Velbekomme ;-)
..Ellebæk!
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juni 2004 - 10:53 #16
aaaah nitten.... så skal glorien pudses igen :D