Avatar billede olh Nybegynder
02. juni 2004 - 23:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Får man virus ved at anvende en USB pen?

Er der problemer omkring virus sikkerheden når man anvender USB porte. F. eks.ved brug af en USB memory pen eller ved anvendelse af SD-Kort. Jeg har fra min ”sikkerhedsekspert” får at vide at jeg ikke må anvende disse ting når jeg flytter data, da USB indgangen ikke scannes for virus. Det er kun mail og diskette A der scannes. Når jeg er på nettet vikker min virus jo også. Er han et sludrehovedet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2004 - 23:22 #1
Et godt antivirus program (som f.eks. Norton Antivirus) scanner de mapper du går ind i, og stopper dig inden du kommer ind i mappen, hvis der er virus i den.

Det gælder for harddisk, mapper, a-drev, cdrom, usb, ...
Avatar billede olh Nybegynder
02. juni 2004 - 23:27 #2
Jeg takker for svaret. Det var også min opfattelse, nu må han have det på tryk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2004 - 23:33 #3
Jeg slutter op om thesurfers svar :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2004 - 00:09 #4
..Jeg smider lige et svar :-)
Husk at markere mit navn, inden du klikker på Accepter-knappen :-)

Og læs venligst:
ExpFaq: http://expfaq.1go.dk/
specielt: http://expfaq.1go.dk/?id=24#kan_ikke_give_point
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juni 2004 - 18:54 #5
Jeg kan godt lide at "sikkerhedsekspert" er i gåseøjne. ;o)