Avatar billede t0pd0g Nybegynder
03. juni 2004 - 13:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ip på serveren

Hejsa

Jeg har gennem længere tid programmeret og vedligeholdt et internt webbaseret kundesystem for en mindre reklamebureau.

Nu ønsker jeg at give adgang til systemet udefra. Jeg ønsker dog ikke at medarbejderne skal bruge login for at tilgå systemet når det sker fra interne maskiner.

Serveren er tilgængelig fra en intern ip som hedder 10.0.0.99 og samt en ekstern ip. Min ide er at lade medarbejderne bruge den interne ip når systemet tilgås indefra og den eksterne udefra.

Mit spørgsmål er så: Hvorledes registrere jeg i asp hvilken ip der er tale om. Min tanke er at lave et login system som automatisk logger brugeren ind hvis trafikken kommer på 10.0.0.99 og presentere en loginside hvis trafikken kommer fra den eksterne ip.

Mvh t0P
Avatar billede mortency Nybegynder
03. juni 2004 - 13:25 #1
ipadresse = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Avatar billede mortency Nybegynder
03. juni 2004 - 13:27 #2
If ipadresse <> "10.0.0.99" Then
    'loggin
Else
    'Brukeren kommer fra 10.0.0.99
End if
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
03. juni 2004 - 13:36 #3
Brugeren kommer nu ikke fra 10.0.0.99.. ..det er den ip serveren står på.. ..kender egentlig godt den der.. ..men jeg tror vist jeg kan bruge den aligevel.. ..jeg kan jo bare lade alle ip'er med 10.0.0.x gå direkte ind :)

Tak for hjælpen
Avatar billede vbcoder Nybegynder
03. juni 2004 - 13:37 #4
<%
dim ServerName

' Servername kan være ipadressen eller domænenavnet
ServerName = Request.ServerVaribles("Server_Name")

if ServerName = "111.222.333.444" or ServerName = "domain.tld" then

response.redirect("login.asp")

else

response.redirect("side.asp")

end if