Avatar billede luka Nybegynder
04. juni 2004 - 01:29 Der er 9 kommentarer

underlig opsætning.

hejsa jeg har et spørgsmål som sikkert er enkelt for jer at besvarer, men for mig ser det ud som en underlig opsætning...
Når jeg trykker på "denne computer" ude på skrivebordet, får jeg en side frem hvor der under "Harddisk drev" står "lokal disk H"...ehmm jeg mener, ens HD har den ikke altid benævnelsen C?
Lige ledes kan jeg ikke forstå, at der i "enheder for flybare medier står "diskettedrev "A",Flydbar disk (C), DVD-drev(D)og sidst men ikke mindst CD-drev (E)....Alt dette virker underlig på mig, da min pc "kun" har et diskettedrev, en dvd brænger og et cd-drev, altså er der efter min beregning en betegnelse for meget......flytbar drev C, hvor kommer den ind i billedet??

Jeg har prøvet at trykke på det og så skriver den bare "indsæt disk i drev C"....det er det samme der sker hvis jeg trykker på CD drevet (E) hvis der ikke er nogen cd i, hvilket er naturligt nok....Men trykker jeg så på DVDén så kommer der bare et helt tomt vindue, hvis der ikke er noget i drevet.

Måske er jeg dum, men hvordan pokker hænger det sammen? :-o

Med venlig hilsen

Luka
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 07:45 #1
Det du beskriver lyder som om du har/havde en usb lagerenhed tilsluttet maskinen da du installerede den.
Hvis du installerer den med en helt upartitioneret harddisk og de nævnte drev er tilstede, vil installationen give den nye partition det næste ledige drevbogstav. Tricket er at afbryde installationen efter at man har partitioneret den ved at slukke maskinen og derefter starte installationen igen. Så vil hd'en få bogstavet c: og man kan færdiggøre installationen.
Ovenstående har jeg selv oplevet og fixet var faktisk beskrevet i manualen der fulgte med maskinen. Jeg havde bare ikke fået læst den inden jeg gik igang.
Avatar billede luka Nybegynder
04. juni 2004 - 08:23 #2
Hey tonny

Okey, mange tak for svaret, men hva gør jeg så nu hvor "skaden" ér sket, hvis jeg skal gøre det nemmest, min HD er ikke delt op eller noget...?

Lula
Avatar billede Dribble Nybegynder
04. juni 2004 - 08:32 #3
hvilket OS har du ?
(win xp - win2000 ellers win98)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 10:06 #4
Du kan ikke ændre drevbogstav på partitionen hvor du har dit styresystem, så der er desværre ikke andet for at du må starte forfra.
Alt hvad du har installeret er registreret som befindende sig på h: drevet, så selvom vi fik styresystemet til at fatte at det befinder sig på c:, ville du skulle geninstallere alle programmer alligevel.
Avatar billede luka Nybegynder
04. juni 2004 - 17:01 #5
Mange tak for svarene drenge...jeg bruger XP...tror bare at jeg lader det være som det nu engang er, det kan vel i og for sig være ligegyldigt om den hedder C eller H et eller andet sted, bare det ikke har indflydelse på de andre flytbare drev, hvilket jeg ikke har prøvet endnu, undrede mig bare.

Luka
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 17:06 #6
Det er ganske rigtigt ligegyldigt om det hedder c: eller h: og det har ingen indflydelse på dine flytbare drev. Det havde det ihvertfald ikke på min.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:37 #7
kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede luka Nybegynder
29. juni 2004 - 13:43 #8
hey tonny

ja det kan det godt, men hvordan gør jeg det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 14:09 #9
Du finder mit svar og accepterer det. Så er spørgsmålet lukket.