Avatar billede thezub Nybegynder
06. juni 2004 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

spamassassin med user_prefs virker ikke

Hej

Jeg har en postfix kørende, som virker fint, og en spamassassin som fint tagger spammail, men jeg sidder og roder med at få lavet nogle user_prefs, sådan at hver af mine
brugere selv kan bestemme hvad der skal blokeres og hvad der skal
whitelistes. Men det virker ikke helt efter planen

Jeg har lavet et dir
/home/$username/mail/.spamassassin/user_prefs hvor der står:

# How many hits before a mail is considered spam.
required_hits          3

# Whether to change the subject of suspected spam
rewrite_subject        1

# Text to prepend to subject if rewrite_subject is used
subject_tag            [SPAM-tester]

blacklist_from xxxxxx@ofir.dk

i min /etc/mail/spamassassin/local.cf har jeg:
#user_prefs
allow_user_rules        1

men det virker ikke, den bruger stadig local.cf filen, hvad er det jeg gør
forkert ?

jeg har også /etc/mail/spamassassin/user_prefs liggende hvori
grundkonfigurationen til user filerne er i.

Så har jeg selvfølgelig prøvet at sende en mail til den bruger jeg har sat det på, fra xxxxx@ofir.dk, men det virker ikke

nogen der ved hvad der muligvis kan være galt ?

Mvh Jacob
Avatar billede dank Nybegynder
08. juni 2004 - 20:55 #1
start op i debug mode, læs alt info der kommer.. user_prefs filen kan ligge forskellige steder og kan drille en del.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2004 - 17:51 #2
Jeg vil tro, at filen skal ligge som

/home/$username/.spamassassin/user_prefs

Der ligger min, som virker. Det er dog fra min egen .procmailrc at spamassassin bliver kaldt, så det kan godt have noget at sige.
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
14. juni 2004 - 10:39 #3
Off topic
Jeg bruger http://www.renaissoft.com/maia/ prøv og se
måske du kan bruge den til noget

/MB
Avatar billede thezub Nybegynder
16. juni 2004 - 10:57 #4
takker jeg kigger på det.