Avatar billede nvhit Nybegynder
17. februar 2001 - 18:07 Der er 14 kommentarer

Åbne kabinettet?

Jeg har en kollega der vil sætte et netkort i sin computer, men vi kan ikke få kabinnettet op.

Bagpå står der:

Reg type: p5gv04 - M7x6 - MS3
PN: P07200207
Model No: Star Plus 400 c

Jeg har prøvet at åbne andre kabinetter, men dette kan jeg ikke rigtigt hitte ud af.
Ofte skal kabinetoverdelen tages ovenaf. Eller meget ofte er det den højre side der skal skydes bagud (set bagfra).

Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. februar 2001 - 18:09 #1
------>nvhit

Måske skal fronten af først. Det kræver lidt øvelse, men mange af de kabinetter kræver det.

Faktisk er man nødsaget til at bruge en smule vold!!!

/Johan ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
17. februar 2001 - 18:10 #2
Hvis du kan se et sted der ligner, at det er der det skal åbnes, så brug lidt vold :-)
Avatar billede mr-d Nybegynder
17. februar 2001 - 18:12 #3
Reg type: p5gv04 - M7x6 - MS3
PN: P07200207
Model No: Star Plus 400 c

Efter disse data ser det ud til at være en \"brand-model\" dvs. en comp. af et bestemt mærke..(Compaq, Amitec el. lign)

Hvilket mærke er det?
Er hans kabinet tower el. desktop ?

Desuden er det værd at undersøge om garantien udløber hvis man åbner kabinetet, det gør den hos fx. Amitech...

Se. evt. diverse manualer og/el. produceentens hjemmeside...
Avatar billede nvhit Nybegynder
17. februar 2001 - 18:24 #4
Det er et tower - minitower tror jeg nok.
Avatar billede nvhit Nybegynder
17. februar 2001 - 18:30 #5
>johan.. det kunne egentligt godt se ud som om fronten skal af, men vi har prøvet at hive lidt i den og den giver sig lidt, meeeen...

Desuden, hvad sker der med diskettedrevet hvis fronten kommer af? Så er det vel ret ubeskyttet og ..?

CD drevet sidder fast inden i kabinettet så det sker der vel ikke så meget med.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. februar 2001 - 18:54 #6
----->nvhit

Det ser faktisk lidt komisk ud, altså uden front. For CD og diskette drevene stikker et par cm ud........

Det er helt naturligt!

Men er I´ikke sikere, så lad være og kontakt i stedet forhandleren!
Avatar billede fatrix Nybegynder
17. februar 2001 - 21:04 #7
ta den med uden for, bind den til et træ og derefter SKYD den.
Avatar billede spt Nybegynder
17. februar 2001 - 23:40 #8
Der sidder nogle skruer selve kappen er sat fast med som skal af førrst (HÆ HÆ)
Nej Jeg går ud fra at det hele er i et stykke hvis det er en bambus maskine (altså en normal grå klods) er det et lille greb som skal læres, skru først alle skruerne, kappen er hæftet til selve kabbinettet med, af og tag nu fat i begget sider af kappen nede i bunden, prøv at hive dem væk fra hindanden imens du løfter op. (læg du bare krafterne i hvis det er af metal).
så skulle det være løst, men hvis det ikke er så prøv med to brækjern formede stykker metal(ikke et stort det er lige voldsomt nok) stik dem mu ind i overlapningerne i hvær side (stadig for neden) og prø at træke dem af.

ER DU HELT SIKKER PÅ DU IKKE HAR OVERSET EN BISSART BLACERET SKRUE!!!

(jeg er så heldig at min kappe er delt op i tre dele som kan tages af uden  at bruge nogen form for vold)
Avatar billede nvhit Nybegynder
18. februar 2001 - 02:34 #9
>spt nej jeg skulle ikke have overset nogen skruer.

>jahannielsen ok, det ser lidt sjovt ud, men hvordan får jeg egentligt den kappe af så? Trækker bare ud? Skubber nedefra og op ? Eller en anden måde....?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. februar 2001 - 02:38 #10
---->nvhit

Jeg har fået at vide at en prof. at det er idiottesten!!!

Menne....man skal vist bare hive til!

/Johan
Avatar billede tjmo Nybegynder
18. februar 2001 - 10:08 #11
man kan også prøve at hive fremad det skal vi med mit. Hvis det ikke er det kan det kun være som johan siger at hive til.
Avatar billede nvhit Nybegynder
18. februar 2001 - 11:15 #12
Hmmmm, \"det bliver spændende, men også lidt farligt\"

;-)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
19. februar 2001 - 13:24 #13
------>nvhit

Jeg har selv haft et problem med en køler, der var ved at smadre min CPU!

Det var også farligt!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. februar 2001 - 17:47 #14
------>nvhit

Hvad med point?