Avatar billede spiritusanta Nybegynder
06. juni 2004 - 22:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bedste bluetooth headset?

Hey
Jeg skal snart ud at købe mig et bluetooth headset, dertil ville jeg gerne vide hvilket ville være det bedste køb
Nogen der kan hjælpe :)

Mvh
Jonas
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2004 - 22:39 #1
jabra bt300
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
06. juni 2004 - 22:41 #2
Hvad er der specielt godt ved det, i forhold til andre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2004 - 22:47 #3
det er nok de færreste der ligefrem har testet flere slags...

har prøvet det og syntes det er OK!

Her står lidt om det: http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=1451
Avatar billede bo.morville Nybegynder
07. juni 2004 - 07:21 #4
Der var en test i mobilbladet for et stykke tid siden, hvor Bluespoon Cameleon blev kåret som vinder. Headsættet er ligeledes blevet kåret som vinder i en test i bilmagasinet for nyligt.

Der er links til testene på producentens hjemmeside: http://www.blue-spoon.com/index.asp?sideid=113&top=bs

Et af stederne hvor headsættet får lidt kritik er på prisen, men El-Giganten har det på tilbud til 449,- i øjeblikket.

Jeg har i øvrigt selv et sådant headsæt der fungerer upåklageligt med en Sony Ericsson T610 og en NEC 616.

Jeg tror ikke du finder noget der er bedre til prisen end et bluespoon Cameleon pt.
Avatar billede mwhas Praktikant
07. juni 2004 - 09:51 #5
jeg har spurt rigtig mange steder på nette hvad de synes er det bedst og der var flest der sagde Bluespoon Cameleon, men synes prisen var for høj.
Så kom det i El-Giganten til kun 449kr og det synes jeg var billig så købt for 2uger siden og er udmærke tilfreds med det til 449kr, men hvis jeg havde give 1000-1500kr som det koster mange steder havde jeg bytte det fordi:

1. Man får ondt i ører efter 20-25time.
2. Mange siger de har svært ved at høre mig især når det er mobiltelefoner der ringer :(

bo.morville>> synes du også disse ting eller er det mit headset der er noget galdt med???

/mwhas
Avatar billede bo.morville Nybegynder
07. juni 2004 - 20:17 #6
Jeg har ikke problemer med at jeg får ondt i øret, har du prøvet at skifte softspring? Det gør nemlig en stor forskel. Og at den ene er større end den anden betyder ikke at det nødvendigvis er den mindste der er den rareste at have på.

I øvrigt er det, det eneste headset jeg har oplevet som er rart for mig at bruge, da jeg bruger briller. Headsettet monteres nemlig inde i øret og ikke bag om øret.

Jeg har dog oplevet, at der var folk der havde svært ved at høre mig, men det har primært været pga. vindstøj eller lign. - og det kan man vel dårligt bebejde headsettet. Jeg har i hvert fald haft tilsvarende problemer med andre ikke bluetooth headset.

En af mine venner har imidlertid også et Cameleon headset, og da jeg talte med ham i dag kunne jeg stort set ikke høre ham. Jeg tror muligvis, at det kommer an på hvilken telefon man bruger. Eller måske hvilken retning man får mikrofonen til at pege i.

Cameleon fungerer i hvert fald langt bedre for mig end det Sony Ericsson HBH-65 som jeg lånte en periode - der var der nemlig absolut ingen der kunne høre hvad jeg sagde. Hvorimod når jeg talte med ejeren af headsettet og headsettet blev brugt var der ingen problemer. I den situation blev headsettet brugt via en Sony Ericsson T630, hvor jeg har en T610.

Det er vist stadig lidt af en videnskab med de bluetooth headset.

Bluespoon Cameleon har dog en funktion, jeg ikke har set tidligere, da headsettet kan parres med 3 enheder. Det betyder at man kan have det parret med (som mig) to forskellige telefoner og computeren. Ganske smart...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
13. juni 2004 - 01:51 #7
Jeg siger mange tak for jeres svar.. men er der ikke flere der har erfaringer med andre bluetooth headset?
Avatar billede dmcn Praktikant
14. juni 2004 - 21:26 #8
Jeg har i dag investeret i et HBH-65-headset fra Sony Ericsson (købt brugt via dba.dk for 500 kr.), og jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds indtil videre. Jeg har ikke fået testet rækkevidde osv. endnu, men pairing m.v. virkede perfekt i første forsøg. Jeg bruger det med min SE T630, og en af grundene til at jeg valgte netop dette headset er, at det benytter samme oplader som min telefon. Jeg behøver derfor ikke slæbe to opladere med rundt, og jeg fik endda en ekstra oplader med headsettet, som jeg nu kan lade ligge på kontoret. Rart. :) Ydermere er der rigtig gode muligheder for voice control mellem SE-headset og SE-telefoner, så jeg burde faktisk kunne styre langt det meste alene med stemmen, f.eks. opkald, besvarelse af opkald, afvisning af opkald m.v.
Hvis det har interesse, skal jeg nok vende tilbage indenfor de næste par dage og fortælle om mine videre erfaringer med headsettet.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. juni 2004 - 21:39 #9
Jo det lyder meget godt.. kunne du ikke teste batteri og rækkevidde... samt hvor godt det sidder på hovedet.. du ved om man får ondt af at have det på i længden.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. juni 2004 - 21:43 #10
Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at have det så meget på (jeg venter spændt på at folk ringer til mig ;)), men indtil videre sidder det helt perfekt og på ingen måde ubehageligt.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. juni 2004 - 21:51 #11
hehe, men hvad med rækkevidden... kan den række en 5-10 meter
Avatar billede dmcn Praktikant
14. juni 2004 - 23:29 #12
Nu har jeg så fået testet, og lyden går fint igennem på op til ca. 8 meters afstand i et åbent kontorlokale. Ikke dårligt, efter min mening. :)
Har du selv en Sony Ericsson-telefon?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
15. juni 2004 - 00:02 #13
Har ikke sådan en telefon endnu, men skal nok snart have en, ideen er i første omgang at bruge headsættet til at kommunikere over computeren.
Til det formål vil jeg købe mig Logitech Bluetooth Desktop, med mus og keyboard, der skulle kunne række omkring en 10 meter.
Ideen er så at jeg skal kunne gå rundt over hele lejligheden med headsættet så jeg ikke skal være bundet af at sidde ved computeren imens.

Men må da sige at det headset ser rimelig fornuftigt ud... ved ikke rigtig med det andet, kan ikke rigtig finde nogen butikker, der forhandler det :(
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:06 #14
ikke fler svar :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2004 - 11:15 #15
:( kan man ikke bede folk om at lægge et svar?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:03 #16
men jeg kunne jo ikke finde det angivne headset i nogen butikker :(